به‌دنبال حوادث اخیر و اغتشاشات خیابان پاسداران که به شهادت پنج نفر از ماموران نیروی انتظامی و بسیج منجر شد، مقامات کشورمان بر برخورد شدید و قاطع با اغتشاشگران تاکید کردند.
کد خبر: ۱۱۲۴۲۳۵

حسن روحانی، رئیسجمهور کشورمان در جلسه دیروز هیات دولت که به بررسی گزارش وزرای کشور و اطلاعات از حوادث روزهای اخیر اختصاص داشت ضمن تسلیت به خانوادههای شهدای این حادثه و اظهار همدردی با آنان، از مدیریت سنجیده و مدارای حداکثری نیروهای عملیاتی بویژه نیروی انتظامی قدردانی کرد.

روحانی ضمن احترام به همه عقاید و افکار و پذیرش تنوعهای فکری و فرهنگی، رفتارهای خشونت آمیز از طرف هر گروهی را بشدت محکوم و اظهار کرد: برخوردهای خشونتآمیز و اهانت به پلیس را که حافظ نظم و امنیت جامعه است، به هیچ وجه تحمل نمیکنیم.

رئیسجمهور همچنین با صدور پیامی شهادت سه نفر از سربازان رشید نیروی انتظامی و دو نفر از بسیجیان سرافراز را در حوادث و اغتشاشات اخیر تسلیت گفت و وزیر کشور را مامور بررسی دقیق این موضوع و ارائه گزارش به افکار عمومی ملت شریف ایران کرد.

روحانی همچنین در تماس تلفنی با سردار حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی، ضمن تسلیت شهادت تعدادی از ماموران فداکار و خدوم نیروی انتظامی در اغتشاشات و حوادث روزهای اخیر از مدیریت سنجیده و در عین حال مقتدرانه نیروهای عملیاتی بویژه نیروی انتظامی قدردانی و تاکید کرد دولت با تمام توان از حافظان امنیت کشور پشتیبانی میکند.

وی با تاکید بر برخورد قاطع با قانونشکنان و بر هم زنندگان نظم عمومی، ضرورت توجه و رسیدگی به خانواده معظم این شهدا را مورد تاکید قرار داد.

رسیدگی به پرونده اغتشاشات در کوتاهترین زمان ممکن

غلامحسین اژهای، سخنگوی قوه قضاییه هم با تاکید بر شدت مجازات قاتلان و خاطیان این حادثه گفت: اگر افرادی از طریق قانونشکنی مخل نظم، امنیت و آرامش مردم شوند و بخواهند با فشارهای داخلی و خارجی برای مردم اضطراب و مشکل ایجاد کنند باید بهطور جدی با آنها برخورد کرد.

معاون اول قوه قضاییه تصریح کرد: اتفاقی که چند شب پیش در خیابان پاسداران رخ داد موضوعی است که دستگاههای مسئول و مردم نمیتوانند از آن بگذرند.

اژهای ادامه داد: یک فردی به اتهام سرقت یا احیانا داشتن خودروی سرقتی مورد بازخواست قرار گرفته و میخواهند از او تحقیق کنند، آن وقت عدهای بهصورت قلدرمآبانه و برخلاف قانون میخواهند حرف خود را به کرسی نشانده و در برابر پلیس ایستادگی میکنند.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: این افراد با الهام گرفتن از برخی جریانهای بیرون و تحریکات شبکههای ماهوارهای معاند و همچنین برخی افراد در داخل کشور اقداماتی انجام دادهاند که مردم ما شاهد آن بودند.

معاون اول قوه قضاییه گفت: به دادسرای تهران تاکید شده با سرعت و جدیت با کمک سیستم انتظامی و اطلاعاتی در مورد همه عوامل مخل آرامش و امنیت مردم و کسانی که تخریب داشته و برای به شهادت رساندن عزیزان ما اقداماتی مشابه جریانات تکفیری و داعشی داشتند با تمام توان وارد شده و هرچه سریعتر پرونده آنها را تکمیل کند.

وی تصریح کرد: کسانی که در این راستا مجرم هستند باید هرچه زودتر به مجازات متناسب قانونی برسند.

عبدالرضا رحمانیفضلی، وزیر کشور هم در حاشیه جلسه هیات دولت با بیان اینکه مردم کسانی را که نظم عمومی را برهم بزنند، قانون را زیر پا بگذارند و با خشونت برخورد کنند، نخواهند بخشید، گفت: با مسببان حادثه خیابان پاسداران قاطعانه برخورد میشود و دولت و دستگاههای امنیتی در برابر خشونتطلبی و قانونشکنی مراعات کسی را نخواهند کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها