معاون برون‌مرزی سازمان صداوسیما از راه‌اندازی شبکه‌های جدید برون‌مرزی بر اساس اولویت خبر داد.
کد خبر: ۱۱۲۳۲۴۴

پیمان جبلی در گفتوگو با ایسنا با بیان اینکه شبکههای برونمرزی ما در معرض تهدید قطع از ماهواره هستند، اظهار کرد: ما بر اساس بازنگری ذوق مخاطبان خود و بررسی در میان آنها بویژه مخاطبان کشورهای غربی به این نتیجه رسیدیم که حتی اگر محدودیتی روی ماهوارهها نداشته باشیم باید فضای تولید و توزیع محتوای خود را به سمت فضای شبکههای اجتماعی ببریم و کار خود را شروع کردهایم. مخاطبان غربی بویژه نسل جوان آنها مانند کشور خودمان بیش از اینکه با رسانههای سنتی همراه باشند، به رسانههای جدید و شبکههای اجتماعی تمایل دارند.

او به فعالیت شبکههای برونمرزی در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: اخیرا دولت آمریکا تهدیدهایی را برای اعمال تحریم بر صداوسیما و برداشتن شبکههای برونمرزی ما مطرح کرد که باعث شد حرکت خود را سرعت ببخشیم. فعالیت شبکههای برونمرزی ما بویژه شبکههای بینالمللی خبری مانند هیسپان تیوی، پرس تیوی و العالم در شبکههای اجتماعی و فضای مجازی قابل قبول است، اما کافی نیست؛ برای مثال شبکه العالم بیش از هفت میلیون فالوور در فیسبوک دارد؛ البته این تعداد پایدار نیست یعنی ممکن است ما را دچار مشکل و چالش کند. معاون برونمرزی صداوسیما ادامه داد: تلاش میکنیم همکاران ما آشنایی و آگاهی کاملی از قوانین و قواعد شبکهها و بخش تولید پیام در شبکههای اجتماعی داشته باشند تا بتوانیم در این فضا حضور داشته باشیم.

جبلی با اشاره به راهاندازی دو شبکه برونمرزی به زبانهای روسی و فرانسوی اشاره و اظهار کرد: در برنامههای پنجساله خود که به سازمان صداوسیما تقدیم کردیم، راهاندازی شبکههای جدیدی در حوزه تولید پیام مانند شبکههایی به زبان فرانسوی و روسی،شبکهها و ژانرهای دیگر در نظر گرفته شده است؛ البته به تناسب اولویت و امکاناتی که داریم در طول پنج سال آینده تقسیمبندی و اولویتبندی کردهایم و فکر میکنم در آینده نزدیک مشخص شود که اولویت ما برای طراحی و راهاندازی کدام شبکهها در طول پنج سال خواهد بود.

او در پایان گفت: راهاندازی شبکه «هوسا تی وی» جزو برنامههای امسال ما بوده و شبکهای است که برای مخاطبان غرب آفریقا پخش آن شروع خواهد شد؛ البته مدتی است فعالیتهای این شبکه در فضای مجازی و وبسایت شروع و جذب نیروهای انسانی، آموزش و تامین امکانات مورد نیاز انجام شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها