سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور:

برای تبدیل تهران به شهر علم و فناوری تلاش می‌کنیم

سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان در گفت‌و‌گو با ایلنا درباره همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای ایجاد زیرساخت استارت‌آپی در کشور گفت: بهترین زیر ساخت برای اکوسیستم استارت‌آپی کشور، زیرساختی است که توسط استارت‌آپ‌ها بدون دخالت دولت ایجاد شود؛ البته دولت در این زمینه باید به‌صورت جدی از اقتصاد دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها که بیشتر آنها را شرکت‌های دانش بنیان تشکیل می‌دهند، حمایت کند.
کد خبر: ۱۱۲۳۱۰۷

معاون علمی و فناوری رئیسجمهور افزود: فعالیت عمده و اصلی در زمینه شرکتهای نوپا را باید بخش خصوصی انجام دهد و دولت باید محیط کسب و کار مناسب را ایجاد کند، زیرا در بحث محیط کار مناسب فقط بحث حمایت مالی نیست و شرکتهای ما بیشتر از هر مساله دیگری نیاز به بازار و تسهیل در مجوزها و قوانین دارند.

رئیس بنیاد ملی نخبگان با اشاره به وضعیت فعلی استارتآپها گفت: در مدت اخیر از برخی استارتآپها بازدید کردهام و از استقلال و خودباوری استارتآپها به معنای این که میتوانند روی پای خودشان بایستند بسیار خوشحال هستم.

ستاری با بیان این که همواره ایدههای جدید در بازار استارتآپ ایران مطرح میشود، گفت: محیطهای کسب و کار جدید بسرعت در ایران در حال رشد است و همواره شاهد ایدههایی جدید هستیم که بازار را فتح میکنند. همچنین علاوه بر ارائه خدمات در داخل کشور، نگاه به ارائه خدمات و صادارات به خارج از کشور نیز مطرح شده است.

وی درباره استارتآپهای فعال در حوزه گردشگری گفت: حوزه گردشگری یکی از مهمترین حوزهها در استارتآپهای فعال کشور است که توسعه آن میتواند در جذب گردشگر داخلی و خارجی نقش موثری داشته باشد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور تاکید کرد: در تلاش هستیم تا شهر تهران به شهر علم و فناوری تبدیل شود. توسعه استارتآپها در مراکز تخلیه شده شهر در بدنه و داخل شهر و در بافت فرسوده میتواند تحولات جدی را در حوزه مدیریت شهری به دنبال داشته باشد.

ستاری ادامه داد: یکی از مهمترین موضوعات این است که کمتر شهری در دنیا مانند تهران پیدا میشود که 16 ـ15 میلیون جمعیت داشته و در حوزه سرویس از امکانات مطلوب و گستردهای برخوردار باشد. همچنین تمرکز نیروی متخصص و تحصیلکرده باعث شده تا تهران شرایط مطلوبی برای تبدیل به شهر علم و فناوری داشته باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها