سال آینده امور اعزام به سربازی اینترنتی انجام می شود

معاون وظیفه عمومی نیروی انتظامی گفت: از سال آینده تمامی امور مربوط به اعزام سربازان از طریق اینترنت انجام میشود.
کد خبر: ۱۱۲۲۱۱

به گزارش فارس ، سردار بهمن کارگر در مراسم بازدید وزیر دفاع از سازمان نظام وظیفه در جمع خبرنگاران افزود: در حال حاضر تمامی اقدامات مربوط به اعزام سربازان از طریق پست انجام میشود که با اقدامات انجام شده از سال آینده تمامی مشمولان میتوانند از طریق اینترنت این اقدام را صورت دهند.
وی با بیان اینکه خرید خدمت سربازی به هیچ عنوان اجرا نخواهد شد ، خاطرنشان کرد: یکی از دلایل حذف خرید خدمت سربازی رفع تبعیض میان جوانان بود.
وی در خصوص چگونگی خرید خدمت سربازی برای کسانی که در خارج از کشور سکونت دارند گفت: افرادی که تا پایان سال 82 از کشور خارج شده باشند به شرط سکونت حداقل 2 سال در خارج از کشور میتوانند با پرداخت مبلغ 5 میلیون تومان از خدمت سربازی معاف شوند.
سردار کارگر با اشاره به اقدامات انجام شده توسط این مرکز در حذف مراجعه حضور مردم به نظام وظیفه گفت: در سال گذشته 17 میلیون مراجعه در سراسر کشور و 2 میلیون مراجعه به مراکز وظیفه عمومی در تهران را با اقدامات انجام شده کاهش دادهایم.
وی در خصوص دخالت ماموران در جعل مدارک وظیفه عمومی گفت: در 4 سال گذشته در دستگیری باندهای جعل مدارک وظیفه دخالت ماموران بسیار ناچیز و انگشتشمار بوده است.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: تاکنون 130 هزار سرباز وظیفه تحت پوشش بیمه درمانی قرار گرفتند که با این اقدام افراد تحت تکفل این سربازان نیز میتوانید از تسهیلات بیمه درمانی استفاده کنند.
سردار مصطفی نجار در حاشیه بازدید از سازمان نظام وظیفه عمومی نیروی انتظامی در جمع خبرنگاران افزود: با اجرای این طرح سربازان و خانوادههای تحت تکفل آنها میتوانند از امکانات 30 هزار مرکز خدمات درمانی نیروهای مسلح استفاده کنند.
وی با اشاره به توانمندیهای کشور گفت: به زودی جهت کنترل نقاط هواپیماهای بدون سرنشین فعایلت خود را آغاز میکنند تا از این نقاط بیشتر مراقبت شود.
وزیر دفاع با اشاره به لزوم ارائه آموزشهای تخصصی به سربازان در دوران خدمت گفت: آموزشهای دوره سربازی باید تخصصی تر و براساس تحصیلات و مهارت سربازان و نیازهای دفاعی کشور تنظیم شود.
وی ارتقای منزلت و هویت سربازی را از عوامل موثر در جهت حضور با انگیزه جوانان در خدمت سربازی توصیف کرد و گفت: برنامههای متنوع و گستردهای را برای پشتیبانی و ارائه تسهیلات به سربازان وظیفه در دستور کار داریم که با همکاری مراکز کشوری و لشکری به مرور آنها را اجرا خواهیم کرد.
جانشین فرماندهی نیروی انتظامی، سردار حسین ذوالفقاری نیز در بازدید از سازمان نظام وظیفه افزود:امسال میزان آدمربایی نیز در کشور 20 درصد کاهش یافته است که این کاهش شاخصها ناشی از تلاش بیوقفه و شبانهروزی پرسنل است.
وی با اشاره به مسدود شدن مساحت زیادی از مناطق مرزی در شرق کشور خاطرنشان کرد: هماکنون در مرزهای شرقی کشور 200 کیلومتر کانال و خاکریز ایجاد شده و 10 کیلومتر نیز دیوار کشی بتونی شده است.
ذوالفقاری ادامه داد: با اقدامات صورت گرفته توسط نیروی انتظامی میزان ناامنی در مناطق شرقی کشور بسیار کاهش یافته است. بطوریکه شاخصهای موجود در این بخش رو به بهبود است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها