همزمان با تشکیل پرونده قضایی درباره حادثه مرگبار نفتکش سانچی در آب‌های چین در دادسرای جنایی پایتخت تحقیقات قضایی وارد مرحله‌ای جدید شد .
کد خبر: ۱۱۱۹۹۵۹

به گزارش جامجم، 16 دی امسال نفتکش سانچی متعلق به شرکت ملی نفتکش ایران که از عسلویه عازم داسان کره جنوبی شده بود، در 300 کیلومتری بندر شانگهای با یک کشتی فلهبر چینی به نام کریستال با 64 هزار تن بار غله در سواحل چین برخورد کرد. نفتکش سانچی آتش گرفت و 30 ایرانی و دو تبعه بنگلادشی که سرنشینان آن بودند، ناپدید شدند. جسد سه خدمه کشتی در جستوجوها پیدا شد، اما به علت غرق شدن کشتی، جستوجو برای یافتن بقیه خدمه بینتیجه ماند.

بعد از کشف جعبه سیاه کشتی، پروندهای در ارتباط با حادثه در دادسرای جنایی تهران تشکیل شد. با دستورات قضایی قرار شد ماموران پلیس بینالملل درباره ابعاد مختلف این حادثه تحقیق کنند و نتیجه تحقیقات خود را به مرجع قضایی اطلاع دهند. همچنین قرارشد از سازمان بنادر و دریانوردی درباره نتیجه بررسی جعبه سیاه کشتی غرق شده که علت حادثه را نشان میدهد، استعلام شود. این در حالی بود که قرار شد آزمایش دی.ان.ای از خانواده سرنشینان نفتکش سانچی اخذ شود. همچنین نشانی خانوادهها شناسایی و شکایتهای آنها اخذ شود. تحقیقات قضایی برای شناسایی و برخورد با مقصران این حادثه مرگبار ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها