استاندار خوزستان گفت: به طور حتم سال آینده برای شهرهای اهواز، آبادان، خرمشهر و شادگان سال آبی سختی در پیش است.
کد خبر: ۱۱۱۹۴۲۱

به گزارش فارس ، غلامرضا شریعتی در حاشیه بازدید از طرح آبرسانی طرح غدیر با بیان اینکه این طرح یکی از بزرگترین طرحهای آبرسانی کشور است، اظهار کرد: عملیات اجرایی طرح آبرسانی غدیر از سال 88 آغاز شد اما تا سال 93 روند اجرایی به صورت کند پیش میرفت و امسال پس از دستور رئیسجمهور سرعت بیشتری به خود گرفت.

وی خطاب به مسئولان قرارگاه خاتم مبنی بر افزایش سرعت فعالیت طرح غدیر بیان کرد: از آنجایی که دولت در حال تامین منابع مالی طرح است و خود را بر اجرا و پایان آن متعهد کرده انتظار میرود مجریان طرح با شتاب بیشتری کار طرح را دنبال کنند.

استاندار خوزستان با اشاره به زمان باقی مانده تا تابستان سال آینده، بحث خشکسالی در حوزه کارون و کاهش دبی آب رودخانه گفت: به طور حتم سال آینده برای شهرهای اهواز، آبادان، خرمشهر و شادگان سال سختی است.

شریعتی با بیان اینکه تا آنجایی که امکان دارد باید وابستگی خودمان را به کارون به حداقل برسانیم، عنوان کرد: اولین اقدام برای کاهش عدم وابستگی به آب شرب از رودخانه کارون اجرای طرح آبرسانی غدیر است.

وی بیان کرد: تامین آب شرب سالم از وظایف حاکمیتی و دغدغه دولت است به همین منظور مدیر کل امور شهری استانداری و دفتر فنی زمان ویژهای را برای پیگیری مسائل اجرای طرح بگذارند.

شریعتی با تاکید بر تامین آب شرب سالم و بهداشتی برای مردم در شهرها و روستاهای اجرای طرح گفت: امیدواریم در 3تا4 سالی که دولت با وجود مشکلات اعتباری موجود در کشور تعهد کرده طرح را به پایان برساند.

وی با بیان اینکه بودجه عمرانی کل استانها بین 40تا50 درصد کاهش پیدا کرده است، بیان کرد: بودجه آبرسانی خوزستان در سال 97 افزایش پیدا کرده و نشان دهنده تعهد دولت به اجرا و پایان کار است.

خط انتقال دارخوین شادگان به طول 25 کیلومتر، خط انتقال قیصریه به حسینیه به طول 88 کیلومتر، تونل آبرسان غدیر، آبگیر سد دز بازدید و ایستگاه پمپاژ ام الدبس) مخازن متعادل کننده) افتتاح شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها