علیرضا رئیسیان، کارگردان سینما درباره کمرنگ شدن اهمیت جشنواره فیلم فجر و سیاست‌های نادرست مسئولان جشنواره سی‌و‌ششم فجر گفت: سال گذشته بنده به دبیر جشنواره هم توصیه کردم که این بخش را به جشنواره اضافه کنند، اما متأسفانه این اتفاق نیفتاد و امیدوارم مسئولان برگزارکننده این دوره از جشنواره این کار را انجام دهند. قطعا هنوز برای اضافه کردن این بخش به جشنواره دیر نشده است و اگر فیلم‌هایی که برای حضور در بخش مسابقه انتخاب نشده‌اند در این بخش مجزا به نمایش درآیند می‌توان تصویر کامل‌تری از سینمای کشور در سال آینده داشت.
کد خبر: ۱۱۱۷۴۷۴

کارگردان فیلم سینمایی «دوران عاشقی» در پاسخ به این که حضور یک اثر انیمیشن و دو فیلم مستند را در کنار فیلمهای سینمایی داستانی چطور ارزیابی میکنید، گفت: وقتی جشنوارههای تخصصی مربوط به آثار مستند، فیلم کوتاه و انیمیشن در سینمای کشور وجود دارد بهتر است این نوع آثار در جشنوارههای تخصصی خودشان به نمایش درآیند و مورد قضاوت و داوری قرار بگیرند. اگر این آثار در اندازه و استاندارد حضور در بخش مسابقه باشند قضیه فرق میکند، چرا که ما بارها شاهد بودیم در بسیاری از جشنوارههای معتبر دنیا نظیر جشنواره فیلم «ونیز» نیز چنین اتفاقی افتاده است.

این سینماگر متذکر شد: البته بنده معتقدم دوستان ما فقط میخواستند سفره جشنواره پررنگ باشد و همه جور غذایی هم در آن چیده شده باشد و به همین دلیل مبادرت به حضور این نوع آثار در بخش مسابقه جشنواره کرده اند؛ در هر صورت آنچه بشدت مورد نیاز است این که استانداردهای بخش مسابقه رعایت شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها