شرط خانواده آتش‌نشانان پلاسکو برای نمایشگاه «آب و آتش»

نمایشگاه‌گردان «آب و آتش» با موضوع حادثه پلاسکو گفت: شرط خانواده آتش‌نشانان شهید برای شرکت در افتتاحیه این بود که هیچ مقام مسئولی ـ اعم از سابق و فعلی ـ در مراسم حضور نداشته باشد.
کد خبر: ۱۱۱۷۴۱۴

به گزارش فارس، در سالروز حادثه تلخ پلاسکو، نمایشگاه عکسی با موضوع آن در خانه عکاسان ایران برپا شده است. در این نمایشگاه که «آب و آتش» نام دارد، 70 عکس از 14 عکاس مطبوعاتی تهران ارائه شده است.

مهران ریاضی، عکاس و نمایشگاهگردان «آب و آتش» درباره جزئیات آن به فارس گفت: از شهریور کار تحقیقاتی را برای اجرای پروژهای بزرگ آغاز کردیم، اما متأسفانه انجام آن میسر نشد. با این حال چون بنا داشتیم یادوارهای برای قهرمانان پلاسکو برگزار کنیم، سرانجام به ایده برپایی نمایشگاه عکس رسیدیم.

وی افزود: بعد از طراحی استوری نمایشگاه، حدود 35 موضوع درباره اتفاقات ده روزه پلاسکو مطرح کردیم که از لحظات شروع آتشسوزی تا مراسم تشییع و تدفین شهدای آتشنشان را روایت میکرد. 20عکاس حدود 800 عکس برایمان ارسال کردند که در نهایت 70 عکس از 14 عکاس انتخاب شد.

ریاضی درباره انتخاب عکاسان گفت: فراخوان رسمی نداشتیم و با دوستان و همکاران برای ارسال عکسها صحبت کردیم و اینچنین هم نبود که حتما فلان عکاس حضور داشته باشد. وی درباره انتخاب آثار عنوان کرد: آقایان فرهاد سلیمانی، اصغر داوودآبادی، احسان باقری و بنده انتخاب نهایی عکسها را انجام دادیم. طبیعتا تعدادی از عکسها به دلیل تکراری بودن سوژه ـ مثلا یافتن پیکر یک آتشنشان ـ حذف و بهترین فریم انتخاب شد.

نمایشگاهگردان «آب و آتش» درباره مراسم افتتاحیه نمایشگاه در حوزه هنری هم توضیح داد: شرط خانواده آتشنشانان شهید حادثه پلاسکو برای حضور در مراسم این بود که هیچ مقام مسئولی ـ اعم از سابق و فعلی ـ در مراسم حضور نداشته باشد. ما هم پذیرفتیم و دعوتهایمان را کنسل و از مسئولان عذرخواهی کردیم.

بر اساس این گزارش، نمایشگاه «آب و آتش» تا تاریخ 11 بهمن در حوزه هنری برپاست. در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه جمعی از خانوادههای شهدای آتشنشان حضور داشتند و پس از بازدید از نمایشگاه، از سوی خانه عکاسان ایران مورد تجلیل قرار گرفتند.

امیر آبشناسان، وحید خدادادی، زهرا رمضانی، مهران ریاضی، علی شیربند، علیرضا فراهانی، سبحان فرجوند، شهاب قیومی، مریم کامیاب، محسن کرامت، شایان محرابی، محمد محسنیفر، محمدجواد مرادی و زینب مهدوی عکاسان حاضر در این نمایشگاه هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها