مدیرکل حفاظت از محیط زیست آذربایجان شرقی گفت: عمده ترین منابع آلودگی هوا صنایع ریخته گری و نیروگاه‌ها هستند.
کد خبر: ۱۱۱۶۶۶۸

به گزارش مهر، حمید قاسمی در نشست تخصصی مدیران رسانههای گروهی در خصوص مدیریت آلودگی هوا گفت: 74 درصد آلودگی هوای تبریز مربوط به حمل و نقل، 21 معدن و 5 درصد مربوط به فعالیتهای تجاری و خانگی است.

قاسمی با اشاره به بحث کمبود فضای سبز و عدم خارج شدن خودروهای فرسوده از سیستم گفت: حدود 900هزار خودرو در تبریز در حال تردد هستند.

وی با بیان اینکه بسته شدن کریدورهای هوای شهر تبریز به دلیل ساخت و سازهای بی رویه در شمال شرق شهر مشکل ساز شده است، گفت: تخریب پوشش گیاهی خاک، مراتع در جنوب و جنوب غربی تبریز و بروز گرد و غبار محلی نیز در آلودگی هوا تاثیرگذار است.

وی همچنین افزود: تردد بیش از 900 هزار خودرویی که 22 درصد آنها فرسوده هستند و همچنین فرسودگی ناوگان از کل تعداد 872 خودرو تعداد 286 اتوبوس با سن بیشتر از 10 سال است.

قاسمی اظهار داشت: عمده ترین منابع آلودگی هوا از صنایع ریخته گری و آسفالت و نیروگاهها است که میتوان با راهکارهایی همچون نصب فیلتر هوا، اخذ استانداردهای زیست محیطی و پیگیری توزیع سوخت یورو 4 و اجرای طرح LEZ و الزام صنایع به استفاده از سیستم پالایش و همچنین گسترش فضای سبز به تحقق این امر کمک کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها