جو بایدن سیاستمدار آمریکایی بتازگی ادعا کرده است که گودال‌های زباله‌سوزی نظامیان آمریکا در عراق سبب ابتلای پسر او به سرطان مغز و مرگش شده است.
کد خبر: ۱۱۱۴۶۸۲

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، ارتش آمریکا در جریان جنگ در عراق و افغانستان برای از بین بردن ضایعات و زبالهها از روش بسیار خطرناک گودالهای زبالهسوزی استفاده کرده است.

آمریکاییها در این شیوه زبالهها را داخل گودالهایی ریخته و با استفاده از سوخت جت آنها را آتش میزدند تا چیزی باقی نماند، پژوهشهای جدید نشان میدهند که رابطه مستقیمی بین انجام این روش، استشمام بوی مواد سمی و ابتلا به سرطان وجود دارد.

اولین بار جو بایدن اعلام کرد که رابطهای بین این کار و ابتلا به سرطان وجود دارد که سبب مرگ پسر او به نام بو (Beau) شده است. بو بایدن در سال 2015 در 46 سالگی به دلیل سرطان مغز از نوع گلیوبلاستوما (glioblastoma) مرده و زمانی که در عراق بوده است در محل اقامتش طرح گودال زبالهسوزی با استفاده از سوخت جت برای نابود کردن زبالهها استفاده شده است. در روش گودال زبالهسوزی به دلیل دمای زیاد شعلهها تمام اشیا حتی وسایل الکترونیکی به طور کامل نابود میشود.

موادی که در گودالهای زبالهسوزی از بین میروند بر اثر حرارت بالا، مواد شیمیایی خطرناکی را آزاد میکنند که به همراه ترکیب سوخت جت، آزبست و سایر مواد شیمیایی برای سلامت انسان بسیار مضر است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها