معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی با بیان اینکه مهاجرت روستاییان تهدیدی امنیتی را به دنبال دارد گفت: ایجاد بازارچه فروش تولیدات صنایع دستی یکی از راه‌های موثر در اشتغال روستاییان و ماندگاری آنها است.
کد خبر: ۱۱۱۴۴۸۸

به گزارش تسنیم: حجتالاسلام یدالله وحدانینیا در سومین کارگروه پیشبینی و پیشگیری از بافتهای ناکارآمد شهری در بیرجند اظهار داشت: مهاجرت روستاییان تهدیدات امنیتی را به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه در استان خراسان جنوبی شاهد خشکسالی و نبود بارش باران هستیم افزود: از آن جایی که موقعیت استان خراسان جنوبی خاص است و در کنار کشور افغانستان قرار دارد مهاجرت تهدیدی امنیتی است.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی گفت: خانه محله در بیرجند مکانی برای کودکان طلاق و ملاقات با والدین بوده که در کنار آن بحث حرفهآموزی و مشاوره انجام میشود.

وحدانینیا افزود: ایجاد بازارچههای فروش تولیدات صنایع دستی و محصولات یکی از برنامههای موثر در اشتغال روستاییان و ماندگاری آنها است و در استان خراسان جنوبی اطلاعات محدوده لایههای بافتهای ناکارامد شهری مشخص نشده است.

وی با بیان اینکه طرح کاداستر و طرح کمربند سبز شهری در دستور کار است اظهار داشت: در راستای طرح کاداستر و طرح کمربند سبز شهری تلاش میشود تا از ساخت و سازهای غیر مجاز و رشد بیرویه شهر جلوگیری شود.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستزی خراسان جنوبی گفت: باید در راستای شناساندن مناطق گردشگری استان خراسان جنوبی و گسترش اقامتگاههای بوم گردی تلاش شود و در طرح کاداستر تاکنون استان خراسان جنوبی طرح جامع خود را ارسال نکرده که در این امر نیازمند همکاری دیگر دستگاهها هستیم.

نماینده دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان جنوبی اظهار داشت: در شهرستان بیرجند سکونتگاه غیر رسمی وجود ندارد.

اسماعیل اسماعیلی افزود: جمعیت بیشتر روستاهای حاشیه شهر با آمار سرشماری متفاوت بوده و این نقیصه خدمت رسانی را دچار مشکل میکند.

وی بیان کرد: در مورد برخی از ساخت و سازهای غیرمجاز در روستاها تخریب صورت نگیرد و به جای آن جریمه اعمال شود.

نماینده اداره کل ثبت اسناد و املاک خراسان جنوبی اظهار داشت: اداره کل راه و شهرسازی در 30 آبان امسال نقشه میانی شهر بیرجند به مساحت 164 هکتار را به سازمان ثبت احوال و املاک خراسان جنوبی ارائه کرده است.

رمضانی افزود: در راستای بافتهای ناکارآمد و ساخت و سازهای غیر مجازی که از سال 90 به بعد در بیرجند توسعه یافته است نقشهای وجود ندارد و باید دستگاههای متولی امر همکاری بیشتری داشته باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها