تاکنون نزدیک به 5 هزار تن میوه گرمسیری گواوا از سطح باغ‌های سیستان و بلوچستان برداشت شده است.
کد خبر: ۱۱۱۳۷۳۳

به گزارش صدا و سیما، رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: نزدیک به هزار هکتار از سطح باغها سیستان و بلوچستان به کشت گواوا اختصاص دارد که 634 هکتار آن بارور و بقیه غیر بارور است.

رضا نجفی با بیان اینکه برداشت این محصول گرمسیری در سیستان و بلوچستان از اوایل دی ماه آغاز و تا بهمن ماه ادامه دارد، افزود: پیش بینی شده تا پایان فصل برداشت هفت هزار تن گواوا برداشت و روانه بازار مصرف شود.

وی گفت : گواوا معروف به زیتون محلی، میوه ای منحصر به مناطق گرمسیری بویژه سیستان و بلوچستان است که عمدتا در شهرستانهای نیکشهر، سرباز و کنارک در جنوب این استان تولید میشود.

وی افزود: موز بیشترین میزان تولید محصولات گرمسیری سیستان و بلوچستان را دارد و سایر محصولات شامل انبه، چیکو، گواوا، کنار، نارگیل، تمرهندی و پاپایا( خربزه درختی) در ردههای بعدی قرار دارند.

وی با بیان اینکه شرایط آب و هوایی جنوب سیستان و بلوچستان برای کشت محصولات گرمسیری بسیار مناسب است افزود : بیش از هشت هزار 800 از هکتار از باغها جنوب استان به کشت این محصولات اختصاص مییابد و سالانه بیش از 157 هزار تن میوه گرمسیری از این باغها برداشت میشود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها