برگزاری دومین جشنواره دانشجو معلمان پژوهشگر در مشهد

سرپرست دانشگاه فرهنگیان کشور گفت: دومین جشنواره دانشجو معلمان پژوهشگر در مشهد برگزار شد
کد خبر: ۱۱۱۳۷۲۲

دکتر حسین خنیفر در نشستی مطبوعاتی اظهار کرد: آیین پایانی دومین جشنواره دانشجومعلمان پژوهشگر با معرفی و تقدیر از 10 پژوهشگر برتر کشوری، برای مدت یک روز به میزبانی مشهد برگزار شد.

خنیفر تصریح کرد: وی یکی از آسیبهای پژوهش را کار بر روی مقالات تکراری و تاریخ گذشته دانست و بر مهارتی کردن آموزش، تبدیل تجارب زیسته به ایده ملی، آموزش نرم افزار، برگزاری کارگاههای تحقیق، عبور از داشتهها و یافتهها و جسارت در طرح نظریه، آینده پژوهی و دوری از عناوین کلی و غیره تاکید کرد.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان کشور افزود: دوران طلایی بشر دوران حرکت به سمت پژوهش است، باید با جرات در عرصههای بکر و کار نشده ورود پیدا کنیم .

وی عنوان کرد: تا تربیت نکنیم نمیتوانیم آموزش مناسب و متناسب داشته باشیم.

وی با بیان اینکه تنها در دانشگاه فرهنگیان ورودی آن با جامعه هدف شغلی هماهنگ و متناسب است افزود: تنها معلم مخاطب نهایی خود را میشناسد که این کار او را سخت و شریف میکند و اگر پژوهشگر تربیت شود میتواند مثمر ثمر بوده و بسیاری از آسیبها را برطرف کند.

وی با اشاره تحولات پژوهشی در دورههای پیشین، به اهمیت تحقیقات کیفی در حال حاضر اشاره و اظهار کرد: باید جرات کنیم و در عرصههای بکر و کار نشده ورود پیدا کنیم.

خنیفر در ادامه ورود به مسائل و موضوعات برنامه درسی، کسب مهارتهای زندگی در دانشجویان و دانش آموزان را سودمند عنوان و اظهار کرد: ثبت تجارب معلمی قابلیت تبدیل به مقاله علمی خواهد داشت.

وی یکی از آسیبهای پژوهش را کار بر مقالات تکراری و تاریخ گذشته دانست و گفت: مهارتی کردن آموزش، تبدیل تجارب زیسته به ایده ملی، آموزش نرم افزار، برگزاری کارگاههای تحقیق، عبور از داشتهها و یافتهها و جسارت در طرح نظریه، آینده پژوهی و دوری از عناوین کلی از نکات حائز اهمیت هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها