عفو بین‌الملل درباره صدور حکم اعدام علیه شش شهروند بحرینی توسط دادگاه نظامی رژیم آل‌خلیفه بیانیه‌ای صادر کرد. به گزارش رسانه‌های بحرینی، سازمان عفو بین‌الملل در بیانیه‌‌ای از رژیم آل‌خلیفه خواست که احکام اعدام علیه شش شهروند این کشور را لغو کند.
کد خبر: ۱۱۱۳۱۰۳

این سازمان خواستار ارجاع پرونده این افراد به دادگاهی غیرنظامی که به معیارهای بینالمللی محاکمه عادلانه و عدم گرفتن اعتراف زیر شکنجه پایبند باشد، شد.

سازمان عفو بینالملل همچنین از رژیم آلخلیفه خواست که محل بازداشت این متهمان که ارتباط آنها با بیرون قطع شده را اعلام و امکان ارتباط آنها با خانوادهها و وکلایشان را فراهم کند. این سازمان همچنین بار دیگر خواستار آزادی فوری و غیرمشروط شیخ علی سلمان رهبر مخالفان بحرینی و نبیل رجب مدافع برجسته حقوق بشر در این کشور و لغو همه اتهامات علیه ابتسام الصائغ فعال این کشور شد.

در ادامه این بیانیه بر ضرورت توقف هدف قرار دادن فعالان بحرینی و لغو ممنوعیت سفر شماری از آنها تاکید شده است. دادگاه نظامی رژیم آلخلیفه دوشنبه 4 دی، شششهروند بحرینی را بر اساس اتهامات واهی و دروغین به اعدام محکوم کرد. به گفته منابع بحرینی، این شهروندان در حین محاکمه در دادگاه نظامی، در معرض انواع شکنجههای جسمی و روحی و نیز شوک الکتریکی قرار گرفتند. پادشاه بحرین در ماه آوریل گذشته با محاکمه غیرنظامیان در دادگاههای نظامی موافقت کرد. بحرین از 14 فوریه سال 2011 میلادی (25 بهمن 1389) صحنة خیزش مردمی علیه رژیم آلخلیفه است. / تسنیم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها