هشتمین حراج تهران که مقارن با دومین دوره حراج اختصاصی هنر معاصر ایران بود، شامگاه جمعه 22دی‌ماه در هتل پارسیان آزادی برگزار شد و در آن همه 120 اثر ارائه شده در این حراجی در مجموع به مبلغ 14 میلیارد و 952 میلیون تومان به فروش رسید؛ درحالی که حراج اختصاصی هنر معاصر قبلی حدود 12 میلیارد تومان فروش داشت.
کد خبر: ۱۱۱۲۷۸۴

به گزارش جامجم، در حراج هشتم برای نخستین بار یک زن عنوان گرانقیمتترین هنرمند را از آن خود کرد، سه اثر معاصر فروش میلیاردی را پشت سر گذاشت، یک قطعه عکس از دفاع مقدس مربوط به عملیات کربلای 5 با نزدیک به سه برابر رشد نسبت به قیمت پایه حائز بالاترین جهش شد و 35 اثر بالای یکصد میلیون تومان چکش خورد.

منیر فرمانفرماییان با فروش اثر آیینه کاری سه لتهای به مبلغ یک میلیارد و 300 میلیون تومان، عنوان گرانقیمتترین اثر حراج هشتم تهران را از آن خود کرد. دو اثر دیگر به طور مشترک روی یک میلیارد ایستاد: کامران یوسفزاده، هنرمند 61 ساله مقیم نیویورک ـ که در آمریکا با نام وای زی کامی صاحب جایگاهی است ـ و فرهاد مشیری هنرمند معاصر پرآوازه 54 ساله با نقاشی دو لتهای از سری معروفش کوزهها توانست یک میلیاردی شود. اتفاقا مشیری رکورد چهارم این شب را نیز مال خود کرد؛ نقاشی دیگر او از کاسه سیاه کوچک 550 میلیون تومان چکش خورد.

منوچهر یکتایی 95 ساله با یک نقاشی آبستره بدون عنوان 500 میلیون تومان چکش خورد و از حیث فروش در جایگاه پنجم قرار گرفت.

در این میان عکسی از عملیات کربلای 5 اثر خیرهکننده سعید صادقی که قیمت برآورد اولیهاش 20 میلیون تومان پیشنهاد شده بود با جهشی قابل ملاحظه 55 میلیون تومان به فروش رسید. در هشتمین حراج تهران چهرههایی مانند سیدمحمد بهشتی، مرتضی کاظمی، حجتالله ایوبی، بیتا فرهی، فرشته طائرپور، مهدی کرمپور، افشین هاشمی و روزبه نعمتالله حضور داشتند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها