رایزنی‌های پارلمانی درباره مسائل جهان اسلام

سیزدهمین کنفرانس مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی از امروز با برگزاری نشست‌های کارشناسی و تخصصی و نیز کمیته‌های اجرایی در تهران آغاز به کار می‌کند.
کد خبر: ۱۱۱۲۴۸۲

در نشستهای تخصصی و کارشناسی و نیز کمیتههای اجرایی و عمومی مباحثی همچون امور سیاسی و روابط خارجی، حقوق بشر، زنان و امور خانواده، امور حقوقی و فرهنگی، گفتوگوی تمدنها و مذاهب، امور اقتصادی و محیط زیست، مشارکت زنان در پارلمانهای کشورهای اسلامی و نیز تهیه پیشنویس نهایی کنفرانس مورد بحث، تبادلنظر و در نهایت تصمیمگیری قرار میگیرد.

همچنین قرار است در نشست روز دوشنبه لاریجانی رئیس مجلس حضور داشته باشد.

روز سهشنبه 26 دی مراسم اصلی و افتتاحیه سیزدهمین کنفرانس مجالس کشورهای عضو سازمان همکاریهای اسلامی با حضور سران قوا و نیز روسای مجالس شرکت کننده آغاز میشود و عصر روز چهارشنبه نیز مراسم اختتامیه این اجلاس با انتشار بیانیهای به کار خود پایان خواهد داد.

براساس برنامه ارائه شده از سوی دبیرخانه سیزدهمین کنفرانس مجالس کشورهای عضو سازمان همکاریهای اسلامی، نمایندگان پارلمانهای 41 کشور از آسیا و آفریقا در این اجلاس حضور دارند که شامل 12 رئیس مجلس و 9 نایب رئیس مجلس و نیز روسای هیاتهای شرکتکننده و همچنین نمایندگانی از روسیه خواهد بود.

در این نشست، روسای مجالس مالی، کامرون، افغانستان، گینه بیسائو، عمان، سنگال، الجزایر، ترکیه، لبنان، پاکستان، عراق و موریتانی حضور دارند.

همچنین نواب روسای مجالس کشورهای بورکینافاسو، گینه، چاد، نیجر، سودان، اردن، مغرب، مالزی و موزامبیک نیز از اعضای شرکتکننده در سیزدهمین کنفرانس بین المجالس کشورهای عضو سازمان همکاریهای اسلامی هستند.

دوازدهمین دوره این کنفرانس سال پیش در کشور آفریقایی مالی برگزار شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها