ایران در تولید قزل آلا جزو 4 کشور اول دنیاست

معاون توسعه آبزی پروری سازمان شیلات ایران با بیان اینکه ایران در حوزه آبزی‌پروری جایگاه مطلوبی دارد، گفت: در بخش تولید قزل‌آلا جزو چهار کشور اول دنیا محسوب می‌شویم، همچنین در خصوص تولید میگو، ماهیان دریایی و خاویاری نیز در وضعیت مناسبی قرار داریم .
کد خبر: ۱۱۱۱۴۶۴

به گزارش ایسنا، دکتر حسین عبدالحی در نشست استاندار مرکزی با فعالان بخش آبزیپروری، با اشاره به سهم 42 درصدی آبزیپروری در تولیدات کشور، عنوان کرد: در حال حاضر تولید آبزیپروری 459 هزار تن و یک میلیون 90 هزار تن نیز سهم صید است و این مهم مرهون همه دست اندرکاران این عرصه است.

وی عنوان کرد: در اوایل انقلاب مصرف سرانه آبزیان حدود یک کیلوگرم بود، اما در حال حاضر این میزان به 10.6 کیلوگرم افزایش یافته و این موضوع حاکی از ارتقا جایگاه آبزیپروری در سطح کشور است، بر همین اساس سازمان شیلات برای دستیابی به اهداف خود نیازمند همکاری با سایر دستگاههای مربوطه است.

عبدالحی تصریح کرد: استان مرکزی در حوزه آبزیپروری موفقیت مطلوبی کسب کرده و پیگیری ساخت اولین شهرک ماهیان زینتی، برگزاری کنفرانس ماهیان زینتی و انجام طرحای در خصوص ماهیان خاویاری از جمله اقدامات این استان است. باید در نظر داشت که ماهیان زینتی دارای مزایای بسیاری هستند، علاوه بر اینکه جاذبه مطلوبی برای افراد دارند و نگهداری از آنها جزو تفریحات سالم محسوب میشود، توجه به این محصولات در زمینه اشتغالزایی نیز تاثیرگذار است.

عبدالحی با اشاره به اینکه در برنامه اقتصاد مقاومتی برنامههای حوزه آبزیپروری ابلاغ شده، افزود: خوشبختانه تسهیلات مطلوبی از محل صندوق توسعه برای حوزه آبزیپروری در نظر گرفته شده، همچنین این حوزه در مناطق روستایی توسعه چشمگیری داشته است که به نوبه خود نشان از اهمیت این حوزه دارد.

وی عنوان کرد: ما از هر فعالیتی در بخش آبزیپروری حمایت میکنیم، در حال حاضر جزو چهار کشور اول دنیا در حوزه تولید قزلآلا هستیم، اما به نوعی واردکننده نیز محسوب میشویم. امسال و سال گذشته محدودیتهایی برای واردات تخم چشم زده ایجاد شد که عامل آنهم سازمان شیلات نیست.

وی با اشاره به اینکه در حوزه تجهیزات تولید آبزیان و مکانیزه شدن بخش آبزیپروری حمایت میکنیم، ادامه داد: چنانچه بخواهیم تولیدات این حوزه را به سمت صرفهجویی در مصرف آب ببریم، لاجرم نیاز به استفاده از سیستمهای مکانیزه داریم، در استان مرکزی پرورش آبزیان به صورت دو منظوره انجام میشود که این مهم در صرفه جویی آب نقش بسزایی دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها