بهبود معشیت مردم مشهد با افزیش ماندگاری مسافر

رئیس شورای اسلامی خراسان رضوی گفت: افزایش ماندگاری مسافر وضعیت معیشتی مردم مشهد را تغییر می‌دهد اما با وضعیت فعلی کوهستان‌پارک و باغ وحش مشهد با چه جاذبه‌ای باید ضریب ماندگاری مسافران را افزایش دهیم.
کد خبر: ۱۱۰۹۹۳۴

به گزارش ایسنا، امیر شهلا در همایش بررسی چالشها و فرصتهای صنعت بومگردی خراسان رضوی که در هتل پردیسان مشهد برگزار شد، اظهار کرد: مهمترین شاخصه برای پیشرفت حوزه گردشگری یک کشور امنیت است و اگر امنیت از بین برود سرمایههای مالی و معنوی نیز کوچ میکنند.

وی افزود: دو سال پیش وقتی عدهای از دیوار سفارت عربستان بالا رفتند، باعث شدند سرمایهگذار احساس ناامنی کند و 5 میلیون گردشگر و زائر خارجی در سال به یک و نیم و دو میلیون گردشگر و زائر رسید و این به معنای آن بود که در این شهر و کشور برای گردشگر امنیت نیست.

رئیس شورای اسلامی خراسان رضوی افزود: مشهد سالانه 25 میلیون گردشگر و زائر داخلی و 5 میلیون گردشگر و زائر خارجی دارد اما سهم شهرداری مشهد از 30 میلیون زائر و گردشگر چهار تن زبالهای است که تولید میشود، در حالی که شهرهای توریستی دنیا از محل گردشگری، یک شهر و کشور را اداره میکنند.

شهلا عنوان کرد: اگر 25 میلیون گردشگر در طول سال تقسیم بر 365 روز سال شود، روزانه حدود 70 هزار گردشگر و زائر به مشهد سفر میکند و اگر هر گردشگر 100 هزار تومان در این شهر هزینه کند، مبلغی حدود 7 میلیارد تومان درآمد کسب میشود. از طرفی هزینه اداره شهر مشهد روزانه 3.5 میلیارد تومان است و این یعنی ما میتوانیم نزدیک به 3 میلیارد تومان را صرف خدمات رفاهی به شهروندان مشهدی کنیم.

وی یادآور شد: آرامگاه محمد غزالی میتوانند سالانه میلیونها زائر و گردشگر را به خراسان رضوی و مشهد بیاورد. همچنین آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی نیز میتواند سالانه گردشگران بیشماری را به خود جذب کند اما ما هنوز از این فرصتهای خود بهره نگرفتیم.شهلا با اشاره به اینکه ما با کاهش ماندگاری زائر در مشهد مواجه شدیم و ضریب ماندگاری زائران به 2.5 روز رسیده است، ادامه داد: زائران در مشهد یک روز به زیارت، روز دیگر به شاندیز و نصف روز نیز به بازار میروند و در ادامه تمایلی به ماندن در این شهر ندارند به این دلیل که نتوانستیم اسباب رفاه و ماندگاری آنها را فراهم کنیم.

این عضو شورای اسلامی شهر مشهد افزود: اگر ماندگاری زائران به 5 روز ارتقاء یابد قطعا وضعیت معیشتی مردم مشهد تغییر میکند اما با این وضعیت کوهستانپارک و باغ وحش مشهد با چه جاذبهای باید ضریب ماندگاری مسافران را افزایش دهیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها