سخنگوی وزارت خارجه مسکو در پیامی طعنه‌آمیز خطاب به نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل که خواستار تشکیل جلسه فوری سازمان ملل درباره تحولات اخیر ایران شد، گفت: واشنگتن هم مطالب زیادی درباره نقض حقوق بشر خود برای گفتن به جهان دارد.
کد خبر: ۱۱۰۹۷۰۲

این واکنش وزارت خارجه روسیه پس از آن صورت گرفت که نیکی هیلی، نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل ضمن حمایت از آشوب‌های پراکنده در ایران تصریح کرد، واشنگتن از شورای امنیت سازمان ملل و شورای حقوق بشر خواهد خواست برای بررسی تحولات اخیر ایران، تشکیل جلسه فوری دهد.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اشاره به سخنرانی هیلی گفت: نیکی هیلی گفته آمریکا به دنبال تشکیل جلسه فوری شورای امنیت و شورای حقوق بشر سازمان ملل است. قطعا آمریکا نیز چیزهای زیادی برای گفتن به جهان دارد.

وی ادامه داد: به‌عنوان مثال، نیکی هیلی می‌تواند تجربه آمریکا در خصوص پراکنده کردن اعتراضات را به اشتراک بگذارد و به ما جزئیات چگونگی دستگیری گسترده و سرکوب جنبش معترضان «اشغال وال استریت» را بگوید و بگوید چطور اعتراضات فرگوسن سرکوب شد.

واکنش دفتر نمایندگی ایران در سازمان ملل

دفتر نمایندگی کشورمان در سازمان ملل هم در بیانیه‌ای اظهارات نیکی هیلی را اشک تمساحی تهوع‌آور و حمایت از خشونت‌طلبی و آتش‌افروزی در ایران خواند و تصریح کرد:‌ مردم ایران اجازه نمی‌دهند خشونت و ویرانگری، حقوق ذاتی و دستاوردهای تاریخی آنها را تخریب کند.

در این بیانیه آمده است: جمهوری اسلامی ایران سخنان مداخله‌جویانه نماینده آمریکا و سایر مقامات آمریکایی در حمایت از خشونت و اغتشاش را بشدت محکوم می‌کند. این سخنان برای سرپوش گذاشتن بر سیاست‌های شکست‌خورده آمریکا و متحدانش در منطقه بیان شده تا از این طریق از مردم شجاع و شریف ایران انتقام بگیرد. مداخلات آمریکا در ایران از کودتای 28 مرداد تاکنون کارنامه‌ای خونین و ننگین بوده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها