گرد و خاک اهواز به 46 برابر حدمجاز رسید

مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: میزان غلظت گرد و خاک در هوای اهواز در ساعت 13 دیروز دوشنبه به 46 برابر حد مجاز رسیده است.
کد خبر: ۱۱۰۶۵۰۶

به ‌این ترتیب مدارس و دانشگاه‌های نوبت بعدازظهر دیروز دوشنبه در اهواز، کارون، باوی، حمیدیه، ماهشهر شادگان و رامشیر به‌دلیل گرد و غبار تعطیل اعلام شدند. ساعات کاری ادارات خوزستان نیز روز دوشنبه ساعت 13 اعلام شد.

شهریار عسگری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در پی وقوع گرد و غبار در استان خوزستان طبق آخرین اندازه‌گیری‌ها میزان ذرات ریزگردها در هوای اهواز 6915 میکروگرم در مترمکعب بوده است.

وی گفت: میزان غلظت گرد و غبار در هندیجان 136، در آبادان 80، در شوش 60، در شادگان 190، در دزفول 105، در ماهشهر 45، در شوشتر 46، در رامشیر 71، در بهبهان 61 و در امیدیه 48 میکروگرم در مترمکعب اندازه‌گیری شده است.

از سوی دیگر، مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: گرد و غبار که از ظهر دوشنبه برخی نقاط خوزستان بویژه اهواز را فرا گرفته، شعاع دید را در اهواز به صد متر کاهش داد.

کوروش بهادری دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: فعالیت منشأ کانون‌های گرد و غبار داخلی در شرق اهواز از ساعت 11 و 30 دقیقه دیروز آغاز و تا ساعات 12 به اهواز رسید. وی افزود: از امروز سه شنبه انتظار بارش رگباری و پراکنده در شمال و شرق خوزستان وجود دارد و با احتمال ضعیف امروز در اهواز بارندگی دو تا سه میلی‌متری پیش‌بینی می‌شود، چون گرد و غبار ابرها را عقیم می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها