رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز گفت که در 6 ماهه اول امسال 66 هزار و 650 تن میوه و تره بار از این استان به خارج از کشور صادر شده است.
کد خبر: ۱۱۰۵۹۸۷

به گزارش ایرنا سید مجید موسوی افزود: این میزان صادرات توسط 22 شرکت تولیدی و صادر کننده عضو اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان میوه و تره بار استان به مقدار 3 هزار و 700 کانتینر و با ارزش ریالی 155 میلیارد و 800 میلیون تومان انجام شده است.

وی اظهار داشت: این محصولات شامل سه هزار و 150 کانتینر سبزی و صیفی شامل کاهو، کلم، کرفس، فلفل، دلمه، لوبیا سبز و 550 کانتینر میوه شامل خیار، گوجه فرنگی، خربزه، ملون، انگور و خرمالو که مقصد قریب به اتفاق محصولات به کشورهای امارات متحده عربی، عمان و قطر بوده و عمدتا از طریق بنادر جنوبی و کشتی‌های کانتینربر و مقدار محدودی نیز از طریق فرودگاه امام خمینی (ره) به مقصد قطر صادر شده است.

وی پیش بینی کرد تا پایان سال حدود 7 هزار کانتینر با وزن تقریبی 126 هزار تن و ارزش 352 میلیارد و 800 میلیون تومان انواع محصولات به کشورهای همجوار صادر شود که از نظر وزنی نسبت به سال قبل 2% و از نظر ریالی 13% رشد خواهد داشت.

موسوی افزود: مقادیری هم از جمله 2 هزار و 580 اصله نهال به ارمنستان، 12.5 تن سبزیجات خشک به عمان، 40 کیلوگرم بذر اصلاح شده به قزاقستان، 25 تن بستررویشی قارچ به عراق و یک و نیم تن موسیر خشک شده به آمریکا در 6 ماهه اول امسال صادر شده است.

وی یاد آور شد: هم اکنون با توجه به برنامه تشویقی صادرات سیب و بازار موجود در کشورهای افغانستان، پاکستان و هند و این موضوع که سردخانه‌های استان البرز بارانداز و محل ذخیره استان‌های مجاور می‌باشد، پیش بینی می‌شود که مقدار زیادی سیب نیز به کشورهای هدف صادر شود که در آمار فوق الذکر قید نشده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی البرز اضافه کرد: در بخش محصولات دامی نیز اقلامی همچون پولت تخمگذار به تعداد 3 هزار و 500 قطعه به ارمنستان، 14 راس گاو به افغانستان،2 تن ماهی خوراکی تازه، 21 تن ماهی خوراکی منجمد، 20 کیلوگرم خاویار و 1.5 تن شاه میگو به کشورهای اروپایی و یک راس اسب به جمهوری آذربایجان صادر شده است.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها