دام خواستگار قلابی برای دختران دم بخت

خواستگار قلابی که به بهانه ازدواج دختران را فریب داده و حسابشان را خالی می‌کرد، در بیمارستان و هنگام شکار آخرین طعمه‌اش به دام افتاد. متهم همچنین با فریب زنی بیمار در بیمارستان به بهانه تهیه وام درمان و ازدواج، با جلب اعتمادش طلاهایش را سرقت کرد.
کد خبر: ۱۱۰۵۸۲۸

به گزارش جام‌جم، رسیدگی به این پرونده از 29 مهر امسال و به دنبال شکایت دختری جوان در کلانتری 107 فلسطین در دستور کار پلیس قرار گرفت. شاکی به ماموران گفت: چندی پیش با پسری جوان به نام محسن وطنی آشنا شدم. مدتی بعد او با ابراز علاقه و با چرب‌زبانی از من خواست برای آن که یکدیگر را بهتر بشناسیم، مدتی با یکدیگر ملاقات داشته باشیم و در صورت توافق و تفاهم با یکدیگر، زمینه ازدواج را فراهم کرده و موضوع را به خانواده‌های خود اطلاع دهیم. چند جلسه با یکدیگر ملاقات حضوری داشتیم تا این که آخرین بار با یکدیگر به سینما رفتیم. در مسیر بازگشت به خانه پیامکی را دریافت کردم که با دیدن آن متوجه برداشت پول از حساب عابربانک خود شدم. بلافاصله در داخل کیف دستی‌ام به دنبال عابربانک گشتم، اما آن را پیدا نکردم. ناگهان به یاد آوردم که چند روز پیش، محسن به بهانه فعال کردن رمز دوم اقدام به گرفتن کارت از من کرده بود و من نیز شماره رمز خودم را به او داده بودم. با محسن تماس گرفتم، اما او دیگر پاسخگوی تماس‌های من نبود و بعد از ساعتی گوشی تلفن همراهش خاموش شد.

شناسایی شکات دیگر

همزمان با آغاز رسیدگی به پرونده، شکایت‌های مشابه دیگری با موضوعات مختلف «کلاهبرداری» و «تحصیل مال نامشروع» به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد که تمامی آنها در یک موضوع اشتراک داشتند .

در تمامی این پرونده‌ها مردی جوان با مراجعه به خانم‌های جوان و با حیله و ترفند و طرح پیشنهاد دروغین ازدواج، با فریب آنها اقدام به سرقت وجوه نقد و دیگر اموال باارزش آنها کرده بود. یکی از این شکات در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: چندی پیش هنگام مراجعه به بیمارستان با شخصی به نام خلیل رضاپور آشنا شدم که در قسمت انتظار بیمارستان در کنارم نشسته بود. ابتدا صحبت‌هایی در خصوص بیمارستان و هزینه‌های آن بین ما مطرح شد که این شخص ادعا کرد می‌تواند برای تأمین هزینه بیمارستان اقدام به تهیه وام بدون بهره برای من کند. به این ترتیب آشنایی ما دو نفر آغاز شد. طی چند روزی که با این شخص آشنا شده بودم، چند بار او را دیدم تا این که در یکی از ملاقات‌هایمان، خلیل به من پیشنهاد ازدواج داد و من نیز که طی همین مدت کوتاه به او علاقه‌مند شده بودم، با پیشنهادش موافقت کردم، اما او از این اعتماد سوءاستفاده کرد و پس از سرقت طلاهایم ناپدید شد.

دستگیری خواستگار قلابی

با اطلاع از شگرد این سارق به حراست بیمارستان‌ها، سرانجام 23 آذر امسال، از طریق حراست بیمارستان شهید رجایی به کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ اطلاع داده شد که متهم تحت تعقیب آنها در حال حاضر در این بیمارستان است. بلافاصله تیمی از کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی به بیمارستان اعزام و متهم قبل از خروج از محل دستگیر شد.

هویت واقعی متهم

با دستگیری متهم پرونده، هویت واقعی وی به نام رضا 25 ساله شناسایی و مشخص شد که وی با اسامی و هویت‌های جعلی، با طرح پیشنهاد دروغین ازدواج ابتدا اعتماد زنان و دختران را جلب کرده و در ادامه با سوءاستفاده از اعتماد ایجاد شده از سوی شکات، با فریب این افراد اقدام به سرقت اموال باارزش ازجمله پول و طلا از آنها کرده است.

سرهنگ کارآگاه محمد نادربیگی، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با اعتراف صریح متهم به فریب زنان و دختران جوان و همچنین سرقت از آنها و برای شناسایی دیگر شکات و مالباختگان احتمالی، با درخواست بازپرس پرونده عکس متهم بدون پوشش در روزنامه منتشر می‌شود. از تمامی شاکیان و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصویر متهم شدند دعوت می‌شود برای پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان خرمشهر، میدان نیلوفر مراجعه کرده و مطمئن باشند هویت شاکیان به صورت محرمانه نزد پلیس محفوظ باقی می‌ماند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها