افزایش بودجه شبکه‌های برون‌مرزی قابل رایزنی است

یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شبکه‌های برون‌مرزی را برای صدور انقلاب به خارج از کشور مهم دانست و اظهار کرد: این شبکه‌ها در این عرصه موفق بوده‌اند و برایده‌های انقلاب تاکید دارند.
کد خبر: ۱۱۰۵۷۶۹

به گزارش روابط عمومی شبکه پرس تی وی، طیبه سیاوشی‌شاه‌عنایتی گفت: کارکرد شبکه‌های برون‌مرزی تعریف شده است که از آن جمله خبررسانی، ساخت برنامه‌های سرگرم‌کننده و توسعه گردشگری و شناخت ایران را می‌توان عنوان کرد، ولی اصلی‌ترین کار آن، رساندن پیام انقلاب به گوش جهانیان است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس دهم با اشاره به این که شبکه‌های برون مرزی مخاطب خود را در خارج از کشور دارند، تاکید کرد: شبکه‌های برون‌مرزی باید نگاه و دیدگاه خاصی را به مخاطب القا کنند. به‌عنوان مثال، من که فرانسوی بلدم وقتی شبکه‌های فرانسوی زبان را می‌بینم، دیدگاه جدیدی دریافت می‌کنم. شبکه‌های برون‌مرزی ما هم باید این‌گونه باشند.

وی درباره تعامل و همراهی مجلس با شبکه‌های برون‌مرزی عنوان کرد: باید بازخوردها از شبکه‌های برون‌مرزی را دریافت کنیم. اصول رسانه براساس بازخوردها و واکنش هاست. با رصد میزان استقبال و کیفیت بازخوردها می‌توان درباره افزایش سهم این شبکه‌‌ها در بودجه و اعتبار سالانه سازمان صداوسیما در مجلس رایزنی کرد. عضو مجمع نمایندگان استان تهران درخصوص بهتر شدن و تاثیرگذارتر بودن شبکه‌های برون‌مرزی گفت: باید با تمام نهادهای فرهنگی داخلی و خارجی تعامل برقرار شود. این شبکه‌ها باید با رایزن‌های فرهنگی خارج از کشور و نهادهایی چون تقریب مذاهب اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی و... در ارتباط باشند.

سیاوشی درباره رساندن حقایق سیاسی و تظلم‌خواهی مردمان کشورهایی چون یمن، سوریه و... به گوش جهانیان گفت: به نظرم در این وظیفه مهم باید تلاش‌های بیشتری صورت گیرد تا برای بهتر شنیده شدن صدای متفاوت آنها گام‌‌های اساسی برداشته شود.

وی درباره شبکه‌آی فیلم و موفقیتش در نشان دادن سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی گفت: آی‌فیلم شبکه سرگرمی خوبی حتی برای مخاطبان داخلی است. مخاطب باید برای صداوسیما و نیز شبکه آی فیلم مساله‌ای مهم باشد. باید سریال‌های جذابی ساخته و پخش شود تا مخاطب را به سمت خود بکشاند، کما این‌که به‌عنوان مثال سریال‌هایی همچون «هزاردستان» و «روزی روزگاری» این کارکرد را داشتند. دیگر این‌که سریال‌ها فرصت بازپخش از آی‌فیلم را می‌یابند نیز اتفاق خوبی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها