در هفته پژوهش و فناوری اعلام شد

معرفی دستگاه اولتراسانتریفیوژ جداسازی اجزای سلول به عنوان طرح برتر معاونت علمی

در هفته پژوهش و فناوری، دستگاه اولتراسانتریفیوژ جداسازی اجزای سلول به عنوان طرح برتر معاونت علمی اعلام شد. این دستگاه کمتر از یک‌دهم نمونه خارجی قیمت دارد.
کد خبر: ۱۱۰۴۵۲۵

به گزارش جام‌جم و به نقل از مرکز روابط عمومی معاونت علمی ریاست جمهوری، در نشست سالانه مدیران، ارتباط با صنعت دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور که به همت دفتر ارتباط با صنعت وزرات علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد، از طرح برتر سازمان‌ها تقدیر به عمل آمد.

امیرعلی حمیدیه، دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی موفق به دریافت تندیس و لوح سپاس برای پروژه طراحی و ساخت دستگاه اولتراسانتریفیوژ جهت جداسازی اجزای سلولی و مولکولی شد. مجری این طرح سمیه سلطانی از دانشگاه علوم پزشکی تبریز است. انواع مختلف سانتریفیوژهای دور بالا در آزمایشگاه‌های تحقیقاتی که در زمینه زیست‌شناسی سلولی و مولکولی، طراحی و توسعه داروها، بیوشیمی و نانوفناوری فعالیت می‌کنند، اهمیت و کاربرد دارد. با توجه به فناوری بالا و قیمت بسیار زیاد سانتریفیوژهای دور بالا از یک سو و توان فنی و امکانات موجود در کشور از سوی دیگر، با ساخت نمونه اولیه این نوع سانتریفیوژها به این فناوری دست پیدا کرده‌ایم و جزو معدود کشورهای سازنده سانتریفیوژهای دوربالا هستیم. برای ساخت این سانتریفیوژ از روش‌های جدید ساخت الکتروموتورهای نوین از نسل Brushless ازجمله موتورهای AFPM، AFPMS که امکان ساخت الکتروموتورهایی با دورهای بسیاربالا را به وجود آورده، استفاده شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها