jamejamnashriyat
نشریات روزنامه جام جم کد خبر: ۱۱۰۴۵۱۸ ۲۹ آذر ۱۳۹۶  |  ۰۰:۰۱

مدیر تنظیم بازار جهاد کشاورزی استان همدان گفت: 147 هزار و 22 تن به ارزش 160میلیون و 470 هزار دلار محصول کشاورزی استان همدان در مدت هفت ماهه امسال به خارج از کشور صادر شد.

به گزارش تسنیم مهدی نجفیان، با اشاره به میزان صادرات محصولات کشاورزی استان در مدت هفت ماهه سال 96 اظهار داشت: 147 هزار و 22 تن محصول کشاورزی از مبادی مختلف استان صادر شده به ارزش ریالی آن 460 میلیارد و 600 میلیون تومان بوده است.وی بیان کرد: این میزان محصول شامل 75 قلم کالای اصلی شامل سیب زمینی، کشمش، انواع بذر، هندوانه، صیفیجات، انواع پوست، محصولات کارخانه‌ای و غیره به کشورهای اروپایی، حوزه خلیج فارس و آسیای میانه صادر شده است.نجفیان با اشاره به اینکه 35 قلم کالا تنها از گمرک استان صادر شده است عنوان کرد: از این میزان صادرات به وزن 32 هزار و 800 تن و به ارزش 40 میلیون دلار از گمرک همدان صادر شده و بقیه محصولات از 14 گلوگاه مرکزی و مبادی حمل و نقل خارج از استان صادر شده است.

وی عنوان کرد: مهم‌ترین محصولات صادر شده شامل سیب زمینی به میزان 55 هزار و 775 تن، کشمش به میزان 12 هزار تن، سیر یک هزار و 931 تن، فرآورده‌های لبنی هفت هزار و 215 تن، خشکبار پنج هزار و 229 تن، هندوانه هفت هزار و 959 تن، خیارشور سه هزار و 475 تن و گوجه فرنگی به میزان سه هزار و 234 تن بوده است.

مدیر تنظیم بازار جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه بیشترین صادرات استان از نظر حجمی به کشور عراق بوده است اعلام کرد: این میزان کالا به کشورهای ترکیه، روسیه، اوکراین، ارمنستان، ازبکستان، پاکستان، امارات، عراق، ایتالیا، کشورهای حوزه خلیج فارس و افغانستان صادر شده است.

مدیر تنظیم بازار جهاد کشاورزی همدان اظهار داشت: بیشتر محصولات صادر شده به روسیه نیز شامل کشمش، انواع برگه میوه، ترشیجات و شوریجات بوده است.

نجفیان با اشاره به میزان صادرات محصولات خام کشاورزی امسال گفت: 21 قلم محصول خام با میزان 30 هزار و 110 تن و ارزش 35 میلیون دلار از همدان صادر شده ضمن اینکه در بخش محصولات تبدیلی نیز 14 قلم کالا به وزن دو هزار و 690 تن و ارزش پنج میلیون و 110 هزار دلار صادر شده است.

ارسال نظر
* نظر:
نام:
ایمیل:

یادداشت

بیشتر
ورود بورسی پرابهام

ورود بورسی پرابهام

با گسترش بازار سرمایه و رکوردزنی شاخص بورس در ماه‌های اخیر، بسیاری از شرکت‌ها متقاضی حضور در بورس و عرضه عمومی سهام خود در بازار سرمایه هستند.

«برد - برد» واقعی

«برد - برد» واقعی

یکی از اصلی‌ترین وظایف دستگاه سیاست خارجی تدوین استراتژی کار با کشورهای مختلف و طراحی راهبردهای بلندمدت، میان مدت و کوتاه مدت است.

گفتگو

بیشتر

پیشنهاد سردبیر

بیشتر

پیشخوان

بیشتر