مدیرکل راه آهن جنوب شرق گفت: 30 میلیارد ریال اعتبار برای تثبیت شن‌های روان در مسیر خطوط ریلی جنوب شرق اختصاص پیدا کرده است.
کد خبر: ۱۱۰۴۴۷۲

به گزارش مهر مجید ارجونی اظهار داشت: از آنجایی که شن‌های روان با پوشاندن خطوط ریلی سبب بروز حوادث ریلی می‌شوند، مقرر شد تا با اختصاص مبلغ 30 میلیارد ریال به تثبیت شن‌های روان در منطقه شوره گز و ریگزار‌های اطراف اقدام شود.

وی با اشاره به این مطلب که در امسال 3 سانحه ریلی داشته ایم، افزود: تردد برروی خطوط ریلی از سوی انسان‌ها و حیوانات از جمله شتر‌ها می‌توانند در این بخش حادثه ساز شود از همین رو در این خصوص جلسات متعددی با فرمانداران منطقه و مرزبانی استان برگزار شده است.

وی ادامه داد: ساخت خط نرمال در کنار خط فعلی زاهدان به میرجاوه یکی از اهداف پیش روست که اجرای آن 2 هزار و 200 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

مدیر کل راه آهن جنوب شرق با اشاره به اینکه هم اکنون اختصاص این اعتبار در حال پیگیری است، خاطر نشان کرد: با راه اندازی این خط آهن جدید می‌توان در زمینه حمل بار، مسافر و مقوله گردشگری برنامه ریزی کرد.

وی با اشاره به افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری خطوط ریلی جنوب شرق تصریح کرد: در سال گذشته 404 واگن در استان سیستان و بلوچستان تخلیه شده که این رقم در امسال به یک هزار و 269 واگن رسیده که نشان دهنده رشد 214 درصدی است.

ارجونی بیان داشت: همچنین کار زیباسازی محوطه راه آهن جنوب شرق و تجهیز سالن مسافربری نیز از جمله دیگر اقدامات در دست اجرا است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها