هفدهمین قسمت از فصل دوم برنامه «به‌ ‌اضافه مستند» با پخش و بررسی مستند «ترخیص» ساخته مهدی انصاری روی آنتن شبکه مستند خواهد رفت.
کد خبر: ۱۱۰۴۲۷۱

به گزارش روابط‌عمومی شبکه مستند سیما، در این قسمت و پس از پخش مستند، مسعود پزشکیان، نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی و سید امیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی، عضو هیات‌‌رئیسه مجلس شورای اسلامی مهمان برنامه خواهند بود. مهمانان این برنامه هر دو از جامعه پزشکی هستند و با موضوع اشتباهات پزشکی عده‌ای از پزشکان و تعمیم این موضوع به همه‌ پزشکان توسط عده‌ای از افراد جامعه سخن خواهند گفت و به مقایسه‌ای جامع بین اشتباهات پزشکی در ایران و در دنیا می‌پردازند. همچنین محمدتقی فهیم و آرش خوشخو به‌ نقد و بررسی فرمی این فیلم مستند خواهند پرداخت.

مستند ترخیص، روایت یک خبرنگار به نام علیرضا وهاب‌زاده از دو سوژه بیمار در بخش زنان و زایمان است که با مشکلاتی در بیمارستان و روند پزشکی خود مواجه می‌شوند. طبق بررسی‌های این خبرنگار مشخص می‌شود روند دادرسی این دو خانواده متفاوت است. همین موضوع باعث می‌شود او به دنبال سرنخ ماجرا برود و در نهایت متوجه می‌شود دلیل اصلی این رخداد، نبود شفافیت در نظام بهداشت و درمان کشور است که مشکلاتی را برای بیماران و پزشکان به همراه دارد. علاوه بر این، او به دنبال یک تجربه‌ خارجی در کشور انگلیس می‌رود و متوجه می‌شود در آنجا نیز چنین اتفاقاتی رخ‌داده است و آنان تنها راه‌حل رفع این مشکل را شفافیت می‌دانند.

این مستند در شهرهای تهران، مشهد و پاوه تصویربرداری شده است و بیمارستان‌هایی همچون شریعتی، امام خمینی، آتیه، عرفان و لاله از لوکیشن‌های آن است. علاوه ‌براین، شخصیت‌هایی مانند مرضیه وحید دستجردی، قاسمعلی خراسانی، فاطمه نیری، سید رضا مظهری و مهدی ثنایی مقابل دوربین این فیلم آمده‌اند و پاسخگوی سؤالات راوی داستان شده‌اند.

برنامه به‌اضافه مستند با اجرای علی ‌صدری‌نیا، تهیه‌کنندگی سید محمدحسین میری و کارگردانی محمدرضا رضاییان امشب ساعت 20 و 30 دقیقه از شبکه مستند سیما پخش خواهد شد. بازپخش آن نیز روزهای چهارشنبه ساعت 9 و جمعه اول دی‌، ساعت 13 و 30 دقیقه است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها