رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی از تسهیلات ویژه برای گلخانه‌داران خراسان‌جنوبی خبر داد.
کد خبر: ۱۱۰۳۷۱۳

به گزارش ایسنا،هاشم ولی پورمطلق در حاشیه بازدید از چند طرح گلخانه‌ای گفت: برای توسعه گلخانه‌های سطح خراسان‌جنوبی برنامه‌های مدون و مشخصی داریم و تلاش ما برای استفاده مناسب بهره‌برداران این حوزه است که از تسهیلات ویژه‌ای برخوردار شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی افزود: تسهیلات ویژه‌ای که برای گلخانه‌داران تعیین و مشخص شده تنها برای ایجاد انگیزه و سهولت در کار احداث‌کنندگان گلخانه‌ها است.

ولی‌پورمطلق گفت: امکان صدور پروانه برای گلخانه‌های از 500 متر مربع به بالا وجود دارد و پرداخت تسهیلات نیز بر اساس میزان احداث مشخص می‌شود.رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی با بیان این‌که پرداخت تسهیلات 150 میلیون ریالی قرض‌الحسنه با باز پرداخت 2 ساله برای تشویق متقاضیان در نظر گرفته شده است، افزود: پرداخت تسهیلات 10 درصد از محل منابع صندوق توسعه ملی برای احداث و تجهیز گلخانه‌ها با عاملیت پست بانک هم‌چنین پرداخت تسهیلات 14 درصد از محل منابع صندوق توسعه ملی برای احداث و تجهیز گلخانه‌ها با عاملیت بانک کشاورزی صورت می‌پذیرد که متقاضیان می‌توانند اقدامات مربوطه را برای دریافت تسهیلات انجام دهند.

ولی‌پورمطلق گفت: در خصوص طرح برنامه اشتغال فراگیر روستاییان و عشایر، تسهیلات با کارمزد حداکثر 6 درصد و بازپرداخت 6 ساله پرداخت می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی افزود: در خراسان‌جنوبی 185 واحد گلخانه‌ای با سطح زیرکشت 60 هکتار فعال است که بیشترین سطح زیرکشت گلخانه‌های استان با 17.9 هکتار به شهرستان فردوس و پس از آن با 14 هکتار به شهرستان قائن اختصاص دارد.

وی با اشاره به تولید امسال 8200 تن انواع محصولات گلخانه‌ای در خراسان‌جنوبی، یادآور شد: 75 درصد محصولات گلخانه‌ای استان در داخل مصرف و 25 درصد به استان‌های هم‌جوار ارسال می‌شود.رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی تصریح کرد: بیشترین تولید محصولات گلخانه‌ای مربوط به خیار، گوجه فرنگی و گل رز است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها