معاون اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی از مردم می‌خواهیم از صنایع‌دستی استان حمایت کنند تا صنایع‌دستی چین از کشور رخت بربندد و با جدی گرفتن صنایع‌دستی خود، هنرمندان راغب شوند در زمینه طراحی‌های جدید، مخاطب‌شناسی در حوزه صنایع‌دستی قدم‌های مثبتی بردارند.
کد خبر: ۱۱۰۳۶۹۹

به گزارش ایسنا،«حسین عباس‌زاده» با اشاره به این‌که امسال میزبان 27 نماینده صنایع‌دستی کشور در نمایشگاه صنایع‌دستی بودیم، گفت: سال گذشته دومین نمایشگاه منطقه‌ای صنایع‌دستی شرق کشور را برگزار کردیم که استقبال خوبی از آن نمایشگاه شد.

وی ادامه داد: در نمایشگاه امسال نیز استقبال مردم عالی بود که اصحاب رسانه، صداوسیما، روزنامه‌ها نقش پررنگی در این زمینه داشته‌اند.

معاون اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی افزود: در راستای معرفی صنایع‌دستی استان کتابچه، بروشور، کاتولوگ، فیلم و نماهنگ تهیه شده است و در شکل گسترده‌تر برپایی نمایشگاه‌ها و بازارچه‌های موقت و بازارچه‌های دائمی که در استان در حال پیگیری است، زمینه معرفی صنایع‌دستی را فراهم می‌کند.

عباس‌زاده تصریح کرد: یکی دیگر از بسترهای مناسب انتقال فرهنگ صنایع‌دستی به سایر اقوام و قومیت‌ها، مردم هستند که با هدیه دادن صنایع‌دستی به میهمانان خود می‌توانند نقش مهمی در معرفی صنایع‌دستی استان داشته باشند.

وی اظهارکرد: به دنبال این هستیم که صنایع‌دستی توسط مردم معرفی شود و در مرحله بعد صنایع‌دستی به مهد اصلی خود یعنی روستاها برگردد.

معاون اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم بستری فراهم کنیم که روستاهای ما که هم‌اکنون با موضوع کم‌آبی و خشکسالی مواجه هستند، صنایع‌دستی را به عنوان رکن اقتصادی جدی بگیرند و همت عالی مردم روستا باشد و همه دست به دست هم دهند و در یکی از زمینه‌هایی که هنر برجسته روستا بوده را احیا کنند ما نیز در راستای معرفی و توسعه صنایع‌دستی مورد نظر حمایت می‌کنیم.

عباس‌زاده یادآور شد: از مردم می‌خواهیم از صنایع‌دستی استان حمایت کنند تا صنایع‌دستی چین از کشور رخت بربندد و با جدی گرفتن صنایع‌دستی خود، هنرمندان راغب شوند در زمینه طراحی‌های جدید، مخاطب‌شناسی در حوزه صنایع‌دستی قدم‌های مثبتی بردارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها