ادامه واکنش‌ها به نمایش ضدایرانی هیلی

واکنش‌ها به نمایش ناکام نماینده آمریکا در سازمان ملل برای متهم کردن ایران به نقش داشتن در حملات موشکی انصارالله یمن به عربستان ادامه دارد.
کد خبر: ۱۱۰۳۴۱۶

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان در حاشیه همایش تخصصی انعکاس موازین حقوق بشر در قوانین کیفری ایران در جمع خبرنگاران و با اشاره به ادعا‌ها و اظهارات اخیر نیکی هیلی که مدعی شده بود نیرو‌های یمنی از تجهیزات ایران استفاده می‌کنند، افزود: در این‌که صحبت‌های خانم هیلی هیچ مستنداتی نداشت، شکی نیست و دیدیم که حتی خود غربی‌ها هم در خصوص بی‌پایه و اساس بودن این ادعاها، صحبت‌هایی را مطرح کردند.

وی گفت: گروه رسیدگی سازمان ملل هم اعلام کرد در موشک‌هایی که در یمن دیده شده، قطعات ساخت آمریکا هم وجود داشته است.

ظریف با بیان این‌که ادعای خانم هیلی، کاملا بی‌پایه است، افزود: منبع تسلیحات منطقه کاملا مشخص و واضح است هواپیما‌هایی که مردم یمن را بمباران می‌کند و بمب‌هایی که استفاده می‌شود، آمریکایی است و این واقعیت را کسی نمی‌تواند کتمان کند.

وزیر امورخارجه گفت: اهداف این ادعا‌ها برای به فراموشی سپردن حضور آمریکا در جنایاتی است که در منطقه ما بخصوص در یمن صورت می‌گیرد؛ همچنین آنها برای به فراموشی سپردن حرکت بسیار خطرناک ترامپ درخصوص به رسمیت شناختن شهر قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، این ادعا‌ها را مطرح می‌کنند.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح نیز در واکنش به سخنان نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل درخصوص شلیک موشک‌های یمن به ریاض و این‌که این موشک‌ها ساخت ایران بوده است، گفت: اظهارات این فرد را به حساب بی‌اطلاعی و عدم درک او از مسائل نظامی و تسلیحاتی بگذارید.

به گزارش تسنیم، سردار سید مسعود جزایری افزود: چنانچه آمریکایی‌ها از سطح توان بالای فناوری موشکی مقاومت یمن اطلاع داشتند از بیان چنین اظهارات مضحکی خودداری می‌کردند.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح تأکید کرد: آمریکا توان اجماع‌سازی علیه جمهوری اسلامی ایران و مقاومت را ندارد، بنابراین تنها راه برون‌رفت آمریکا از دشواری‌هایی که در آن گرفتار شده، تغییر رفتار جدی و توقف اقدامات جنگ‌طلبانه و جنایتکارانه‌اش در اقصی‌نقاط جهان است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها