مرد رزمی کار با لباس چوپانی سکه های طلای قلابی می فروخت

مرد رزمی کاری که با تشکیل یک باند 10 نفره ، اقدام به فروش سکه های تقلبی به جای سکه های قدیمی می کرد و از این راه میلیون ها تومان کلاهبرداری کرده بود ، با تلاش ویژه کارآگاهان نیروی انتظامی استان تهران به همراه همدستانش شناسایی و دستگیر شد.
کد خبر: ۱۱۰۱۹۹

سردار رضا زارعی ، فرمانده انتظامی استان تهران با اعلام خبر دستگیری اعضای 10 نفره باند فروشندگان سکه های تقلبی ، روز گذشته به خبرنگار ما گفت : اواسط خرداد امسال ، مرد جواهرفروشی به شعبه ششم بازپرسی دادسرای کرج مراجعه و از چند عتیقه فروش قلابی شکایت کرد.

ردپای یک مرد رزمی کار در کلاهبرداری میلیونی

این مرد در تشریح ماجرا به پلیس گفت : چند هفته پیش از طریق یکی از دوستانم با یک مربی ورزشهای رزمی و دوستانش که در زمینه خرید و فروش سکه های قدیمی و اشیای عتیقه فعال بودند آشنا و در ادامه متوجه شدم آنها سکه های طلای زیادی دارند و به خاطر نیاز مالی ، هر کیلو طلا را به مبلغ 7.5 میلیون تومان به فروش می رسانند.وی ادامه داد: چند روز بعد تعدادی سکه طلای واقعی نشانم دادند و زمانی که اعتمادم به آنها جلب شد و برای خرید سکه ها به یکی از شهرهای شمالی رفتیم ، پس از پرداخت 76 میلیون تومان به آنها ، سکه های قدیمی را گرفتم و به مغازه ام برگشتم. وقتی آنها را در کارگاهم آزمایش کردم ، متوجه تقلبی بودن سکه ها شدم. بلافاصله به سراغ فروشندگان رفتم اما آنها به یکباره ناپدید شده بودند. سردار زارعی ادامه داد: به دنبال این شکایت ، پرونده برای تحقیقات بیشتر در اختیار کارآگاهان معاونت اطلاعات عملیات ویژه نیروی انتظامی استان تهران قرار گرفت و تحقیقات پلیسی آغاز شد. با اطلاعات به دست آمده از مرد شاکی ، چهره نگاری رایانه ای از مردان کلاهبردار آغاز شد. در ادامه تحقیقات پلیسی معلوم شد کلاهبرداران فراری پیش از این نیز از چند مرد ثروتمند و جواهرفروش میلیون ها تومان کلاهبرداری کرده اند و از سوی چند مرجع قضایی تحت تعقیب دارند.

پوشش آراسته و خودروهای مدل بالا برای فریب مشتریان

فرمانده انتظامی استان تهران افزود: تحقیقات کارآگاهان نشان می داد که اعضای این باند با سر و وضع آراسته و خودروهایی از قبیل زانتیا، پژو جی.ال.ایکس و پرشیا به سراغ سوژه های خود رفته و پس از جلب اعتماد آنها، چند سکه طلای واقعی به آنها نشان می دادند و برای معامله آنها را به مکان های مختلفی می کشاندند و یکی از اعضای باند خود را به عنوان مرد روستایی و چوپان معرفی می کردند و در ادامه پس از فروش سکه های تقلبی به یکباره ناپدید می شدند. رئیس پلیس استان تهران ادامه داد: تلاش های شبانه روزی کارآگاهان ادامه داشت تا این که مشخص شد سردسته باند مرد رزمی کاری به نام رضا است که گاهی به همراه همدستانش در پارک نبوت کرج تردد می کند.

اعتراف اعضای 10 نفره باند به فروش سکه های قلابی

با کشف این سرنخ ، محل فوق به طور غیرمحسوس زیر نظر گرفته شد و چند روز پیش ماموران سردسته باند را همراه 4 نفر از همدستانش شناسایی ، دستگیر و برای تحقیقات به اداره معاونت اطلاعات عملیات ویژه نیروی انتظامی استان تهران منتقل کردند.متهمان در بازجویی های پلیسی منکر هرگونه کلاهبرداری شدند اما در مواجهه با چند نفر از مالباختگان به جرم خود اعتراف کردند.رضا 34 ساله سردسته این باند دراظهاراتش گفت : چند سال پیش نایب قهرمان یک رشته ورزشی بودم تا این که به ورزش رزمی گرایش پیدا کردم و آنقدر پیشرفت کردم که به استادی و مربیگری رسیدم . یک کارگاه تولید رنگ در شهرستان داشتم و بدین ترتیب از عهده مخارج زندگی ام برمی آمدم ، اما شرایط به یکباره تغییر کرد و وضعیت مالی ام بد شد تا این که از طریق یکی از شاگردانم با چند مرد که در کار خرید و فروش سکه های تقلبی بودند ، آشنا شدم و برای این که وضعیت مالی ام بهتر شود ، با آنها همراه شدم .مرد کلاهبردار افزود: وقتی به خودم آمدم یک مجرم حرفه ای شده بودم و همراه همدستانم به بهانه فروش سکه های طلا و اشیای قدیمی ، سوژه هایمان را انتخاب و به بهانه معامله ، آنها را به خانه های اجاره ای در شهرهای کرج ، تهران ، اصفهان ، اراک ، خوزستان ، شیراز ، خرم آباد ، همدان ، قم و گرمسار می کشاندیم و با ارائه سکه های قلابی به آنها، کلاهبرداری می کردیم. با اعترافات صریح سردسته باند ، مخفیگاه 5 عضو دیگر باند شناسایی و آنها نیز دستگیر شدند.

کشف 5 شیئ تاریخی از مخفیگاه مردان کلاهبردار

در بازرسی از مخفیگاه اعضای باند 3650 سکه عتیقه تقلبی ، 490 عدد سکه طلای قلابی ، چهار جلد شناسنامه جعلی متعلق به رضا سردسته باند، 90 قطعه اسکناس 2هزار تومانی جعلی ، تعدادی سنگ یاقوت با وزن های مختلف ، یک جلد کتاب سنگ شناسی ، 20 عدد سکه زردرنگ منقش به نام الله و پیامبر اعظم (ص) ، 7 عدد سکه سفیدرنگ منقش به نام پیامبر اعظم (ص) و سلاطین مختلف ، سکه 10 ریالی طرح قدیم منقش به تصویر پرنده و انسان ، 4 عدد سکه زرد رنگ منقش به سلاطین و مشعل ، 13 عدد سکه های قدیمی با اشکال مختلف تقلبی ، یک عدد ذره بین ، یک دستگاه رسیور ، 2 عدد ال.ان.بی ، وسایل استعمال مواد مخدر، سنگ محک طلا و 5 قطعه شیئ قدیمی اصل با اشکال مختلف همراه 3 دستگاه خودرو از اعضای این باند کشف و ضبط شد. بنابراین گزارش ، روز گذشته اعضای این باند از سوی بازپرس محمد یاری ، رئیس شعبه ششم دادسرای کرج با قرار قانونی بازداشت شدند و تحقیقات تکمیلی از آنها ادامه دارد و 5 قطعه شیئ قدیمی نیز برای مشخص شدن قدمت آن در اختیار مسوولان میراث فرهنگی قرار گرفت .فرمانده انتظامی استان تهران از مردم خواست چنانچه به این شیوه از سوی اعضای این باند از آنها کلاهبرداری شده است ، به شعبه ششم بازپرسی دادسرای کرج یا معاونت اطلاعات ویژه نیروی انتظامی استان تهران مراجعه و شکایت خود را مطرح کنند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها