وعده سردار باقری به پاکسازی کامل سوریه از وجود داعش

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان این‌که ابرقدرت‌ها فکر می‌کردند منطقه غرب آسیا لقمه چرب و نرمی است که براحتی می‌توانند آن را ببلعند، گفت: با ایستادگی ملت‌ها و مهم‌ترین تحول قرن بیستم یعنی انقلاب اسلامی ایران این لقمه مانند گوی آتشین در گلوی استکبار گیر کرده است.
کد خبر: ۱۱۰۱۷۸۵

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، سردار سرلشکر محمد باقری در همایش ملی قدرت‌های بزرگ و امنیت منطقه غرب آسیا با بیان این‌که هر قدرت در غرب آسیا منافعی دارد و سعی می‌کند با اعمال نفوذ یا اعمال قدرت امتیاز خود را دریافت کند، اظهار کرد: حضور ابرقدرت‌ها و رقابت آنها باعث تنش و بی‌ثباتی شده است و غرب آسیا را به کمربندی شکننده تبدیل کرده‌اند.

سرلشکر باقری با بیان این‌که امروز سوریه تقریبا از لوث وجود داعش پاکسازی شده و فقط منطقه کوچکی در کنار فلسطین اشغالی دست آنهاست و مورد حمایت صهیونیست‌هاست، گفت: این منطقه نیز بموقع مورد تهاجم قرار خواهد گرفت تا ریشه این جنایتکاران تکفیری کنده شود.

باقری تصریح کرد: امروز عراق به‌طور کامل از لوث وجود داعش آزاد شده، مرزهای عراق و سوریه دست خود عراقی‌هاست و کردستان عراق هم از عراق جدا نشد و آمریکا شکستی دوباره را تجربه کرد.

سردار سرلشکر باقری به یمن اشاره کرد و ادامه داد: یمن توانست موشک‌های خود را توسعه دهد و هم اکنون مراکز دشمنان یمن در برد موشکی آنهاست.

سرلشکر باقری با بیان این‌که فرصت‌های بی‌نظیری در مقابل جبهه مقاومت وجود دارد و افق تحولات در این منطقه بسیار روشن است، تاکید کرد: باید بدانیم دشمن هم آرام نمی‌ماند و هر لحظه جبهه مقاومت باید هوشیار باشد.

سردار حسین سلامی، جانشین فرمانده کل سپاه نیز در همایش دیروز گفت: آمریکایی‌ها معادل نیمی از تمام قدرت نظامی جهان را در اختیار دارند، اما هر آنچه می‌اندیشند در عمل نتایج معکوسی دارد و گویا ذخایر تعقل راهبردی نزد سیاستمداران آمریکا خاتمه یافته است.

دستور کار نشست کمیسیون مشترک

سیدعباس عراقچی، معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه هم که از مهمانان همایش دیروز بود، در حاشیه همایش، محورهای نشست آینده کمیسیون مشترک برجام را که فردا در وین برگزار می‌شود، بحث‌های مربوط به هسته‌ای و تعهدات ایران، همکاری‌هایی که میان دو طرف صورت می‌گیرد و رفع تحریم‌ها و مشکلات موجود اعلام کرد.

عراقچی در حاشیه همایش قدرت‌های بزرگ و امنیت منطقه‌ای در غرب آسیا در جمع خبرنگاران درباره دستور کار نشست آینده کمیسیون مشترک برجام و جایگزین تخت‌روانچی در این نشست با بیان این‌که این کمیسیون چهارشنبه در وین برگزار می‌شود، گفت: تحقیقا هر سه ماه یک بار این کمیسیون را داریم و در کمیسیون هم بحث‌های مربوط به هسته‌ای و تعهدات ایران و همکاری‌هایی که در حوزه هسته‌ای میان دو طرف صورت می‌گیرد و بحث‌های مربوط به رفع تحریم‌ها و مشکلاتی که احیانا وجود دارد و نحوه همکاری‌هایی که باید صورت گیرد، بحث و بررسی می‌شود.

معاون وزیر خارجه افزود: در هیأت ایرانی، بنده، جمعی از کارشناسان وزارت خارجه و سازمان انرژی اتمی حضور داریم.

وی تصریح کرد: در جلسات گذشته موارد بدعهدی و نقض برجام ازجانب آمریکایی‌ها را یادآوری و در این خصوص بحث کردیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها