سونی حداقل دو گوشی هوشمند جدید از سری اکسپریا را با سبک طراحی کاملاً جدید، با نمایشگری تمام صفحه و تقریباً بدون حاشیه، در سال 2018 روانه بازار خواهد کرد. بنا به گزارش‌های اخیر یکی از این گوشی‌ها احتمالاً جزو محصولات رده بالا و پرچمدار سونی بوده و ادامه‌ای برای «اکسپریا ایکس زد پریمیوم» (Xperia XZ Premium) محسوب خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۰۰۷۱۴
تصاویر دو گوشی سری اکسپریا 2018 سونی منتشر شد؛ صفحه نمایش بدون حاشیه و طراحی جدید

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از دیجی‌رو، سونی در چند سال گذشته تقریباً از یک سبک طراحی یکسان در گوشی‌های خود استفاده کرده و تغییر چندان زیادی در آن‌ها اعمال نکرده است. اما این طور که به نظر می‌رسد این روند قرار است در سال آینده میلادی تغییر کند و این شرکت ژاپنی حداقل دو گوشی هوشمند جدید از سری اکسپریا را با سبک طراحی کاملاً جدید، با نمایشگری تمام صفحه و تقریباً بدون حاشیه، در سال 2018 روانه بازار خواهد کرد. بنا به گزارش‌های اخیر یکی از این گوشی‌ها احتمالاً جزو محصولات رده بالا و پرچمدار سونی بوده و ادامه‌ای برای «اکسپریا ایکس زد پریمیوم» (Xperia XZ Premium) محسوب خواهد شد.

اما به تازگی یک وب سایت گرجستانی به نام Vortex.ge ادعا کرده که به جزئیاتی در مورد سبک طراحی و ویژگی‌های گوشی پرچمدار 2018 سونی دست پیدا کرده و همچنین اطلاعاتی راجع به نوع طراحی گوشی اکسپریای دوم نیز (که پرچمدار نخواهد بود) دارد.

بر اساس این گزارش، تصاویر رندر شده‌ای که در خلال همین مطلب می‌توانید مشاهده کنید، بر طبق طراحی‌های اولیه سونی تولید شده و کاملاً به واقعیت نزدیک هستند. این طور که گفته شده یکی از گوشی‌های نشان داده شده در تصاویر که گوشه‌های زاویه‌دارتری داشته و بدنه مشکی آن نیز براق‌تر به نظر می‌رسد، محصول پرچمدار سونی در سال 2018 خواهد بود. از جمله مشخصاتی که برای این مدل ذکر شده می‌توان به بلندگوی دوگانه در جلوی بدنه، دوربین دوگانه در پشت بدنه، صفحه نمایش 4K که اندازه آن هنوز مشخص نیست (احتمالاً 5.5 اینچی)، 6 گیگابایت حافظه رم، 128 گیگابایت حافظه داخلی و در نهایت چیپ پردازشی جدید و قدرتمند کوالکام به نام اسنپدراگون 845، اشاره کرد. گفته شده که این گوشی هوشمند احتمالاً مجهز به یک اسکنر اثر انگشت خواهد بود که در جلوی بدنه و داخل صفحه نمایش جاسازی شده است. اگر این ادعا صحت داشته باشد در این صورت پرچمدار سونی یکی از اولین گوشی‌هایی خواهد بود که از چنین سنسوری استفاده می‌کند.

در این گزارش اشاره شده که گوشی دوم سونی هم مجهز به بلندگوی دوگانه در جلوی بدنه و دوربین پشتی دوگانه خواهد بود و البته سنسور تشخیص اثر انگشت آن از نوع معمولی بوده و در پشت بدنه تعبیه خواهد شد. هنوز به مشخصات دیگری از این مدل اشاره نشده است.

در حال حاضر نمی‌توان هیچ یک از اطلاعات فوق را تأیید کرد. اما آنچه که مشخص است این است که سبک طراحی سونی در چند سال گذشته تکراری شده و این شرکت نیاز به ایجاد تحولی در این زمینه دارد. بنابراین احتمال واقعی بودن تصاویر رندر شده‌ای که منتشر شده‌اند، به هیچ عنوان دور از ذهن نیست.

در انتها بد نیست بدانید این اولین بار نیست که یک وب سایت گرجستانی به جزئیاتی از محصولات آینده سونی اشاره می‌کند و پیش از این در ماه مه سال جاری میلادی هم شاهد انتشار اطلاعاتی در خصوص «اکسپریا ایکس زد 1 کامپکت»، «اکسپریا ایکس زد 1»و «اکسپریا ایکس1» توسط وب سایتی با نام Review.ge بوده‌ایم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها