رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح مصوبات مورد تائید مقام معظم رهبری در مورد سربازان مناطق زلزله‌زده کرمانشاه را تشریح کرد.
کد خبر: ۱۰۹۵۵۶۲

به گزارش ایسنا، موسی کمالی افزود: کسانی که تمام یا حداقل دو نفر از اعضای خانواده خود را از دست داده باشند، می‌توانند از انجام خدمت دوره ضرورت معاف شوند. همچنین کسانی که سرپرست خانواده‌شان را از دست داده یا سرپرست خانواده به دلیل معلولیت ناشی از زلزله قادر به ادامه اداره خود نبوده و فرزند دیگری نیز که بتواند سرپرستی خانواده را برعهده بگیرد در استان نداشته باشند نیز می‌توانند معاف شوند.

به گفته وی، سربازان متأهل دارای فرزند که همسر یا فرزندشان را در زلزله از دست داده یا همسرشان به دلیل معلولیت قادر به اداره امور خانواده نباشد نیز در شمول افراد واجد شرایط معافیت قرار خواهند گرفت.

کمالی با بیان این‌که سربازان متأهلی که به دلیل از دست دادن پدر یا پدر همسرشان در محل، بی‌سرپرست باشند نیز در شمول معافیت قرار خواهند گرفت، عنوان کرد: سربازان متأهلی که منزل مسکونی‌شان غیرقابل سکونت باشد نیز از انجام خدمت سربازی معاف خواهند شد.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح درباره مرجع تصمیم‌گیر در مورد میزان آسیب‌دیدگی و احراز شرایط سربازان و مشمولان برای بهره‌مندی از این تسهیلات نیز یادآور شد: برابر ماده 24 انجام وظیفه عمومی بخشدار محل یا نماینده او، رئیس وظیفه عمومی محل یا نماینده او، نماینده دادستان شهرستان و در صورت نبود دادسرا و وجود دادگاه، نماینده دادگاه، نماینده سپاه پاسداران محل و یک نفر نماینده شورای اسلامی شهرستان یا شورای اسلامی بخش یا شهر از جمله افرادی هستند که طبق قانون وظیفه عمومی در جلسات بررسی این شرایط حضور دارند.

بر این اساس سربازان در حال خدمت که در زمان وقوع زلزله در حال گذراندن خدمت یا آموزشی خود بودند یا سربازان اعزامی از این مناطق که خانواده‌های آنها در مناطق زلزله زده سکونت دارند و به افراد خانواده و واحدهای مسکونی‌شان برابر تائید هیات رسیدگی 40 درصد یا بالاتر صدمه وارد شده، به مدت سه ماه مرخصی اضطراری دریافت می‌کنند و این مدت جزو خدمت دوره ضرورتشان حساب خواهد شد.

وی درباره افرادی که ممکن است پس از شنیدن خبر زمین‌لرزه بدون اخذ مرخصی محل خدمت خود را ترک کرده باشند، بیان کرد: این افراد در صورتی که متحمل آسیب‌های جانی و مالی مطابق آنچه که گفته شد، باشند، در شمول مرخصی اضطراری قرار می‌گیرند، اما بقیه سربازانی که پس از مراجعه به محل زندگی از وضعیت سلامت خانواده‌شان مطلع شده‌اند، باید پس از ده روز به محل خدمت خود مراجعه کرده و این ده روز جزو مرخصی استحقاقی‌شان محسوب خواهد شد.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح عنوان کرد: سربازانی که در مناطق زلزله‌زده سکونت داشته و در پی این زمین‌لرزه 40 درصد یا بالاتر به خود یا افراد خانواده‌شان صدمه وارد شده به یگان نظامی یا انتظامی محل سکونت خانواده‌شان منتقل می‌شوند.

کمالی همچنین درباره اعزام مشمولان از مناطق زلزله‌زده، ادامه داد: تمام مشمولانی که به افراد خانواده یا واحد مسکونی آنان 40 درصد یا بالاتر صدمه وارد شده اعزامشان به مدت یک سال به تعویق خواهد افتاد و نیروهای مسلح نیز نیروی اختصاص یافته را تا تاریخ 29 اسفند‌ 96 پس از طی مدت آموزشی در نزدیک یگان نظامی یا انتظامی محل سکونت خانواده‌ها به کارگیری خواهد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها