قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که وزارت راه و شهرسازی نصف دولت است، گفت: در شرایط فعلی تفکیک وزارت راه و شهرسازی از یکدیگر نیازمند پرداخت هزینه‌های هنگفتی است و باید در این زمینه کار کارشناسی صورت بگیرد.
کد خبر: ۱۰۹۲۹۱۸

محسن نریمان اظهار کرد: کار سازه‌های ساختمانی در ایران باید با کیفیت و با نظارت دقیق صورت بگیرد تا بتوان مساله کیفیت ساختمان‌ها را کنترل کرد. وی افزود: وزارت راه و شهرسازی در بخش شهرسازی از جمله بافت‌های فرسوده، در دل شهرها و طرح‌های جامع وزارت راه و شهرسازی حضور دارد. قائم مقام وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: این وزراتخانه در بخش‌های بسیاری از جمله راه‌آهن، هواشناسی و... مدیر دارد. همچنین در بخش‌های هوایی، دریایی، بنادر و جاده‌ای، وزارت راه و شهرسازی است که دخالت دارد و به نوعی هر اتفاقی را می‌توانند به وزارت راه و شهرسازی نسبت دهند. نریمان عنوان کرد: در شرایط فعلی تفکیک وزارت راه و شهرسازی از یکدیگر نیازمند پرداخت هزینه‌های هنگفتی است و باید در این زمینه کار کارشناسی صورت بگیرد. وی با بیان این‌که خوزستان، استان برتری است که باید به مسایل آن توجه ویژه‌ای شود، گفت: خوزستان ظرفیت‌های فراوانی دارد و به دلیل اقلیم خاص منطقه و استعدادهای بالقوه موجود در آن، باید تلاش شود تا این استعدادها بالفعل شود. وی با بیان این‌که کار در خوزستان کار بزرگی است و اعتبارات نیز در استان محدود است، گفت: باید بتوانیم از اعتبارات محدود به صورت بهینه استفاده کنیم.

خوزستان در حوزه راه بسیار عقب است

همچنین معاون امور عمرانی استاندار خوزستان گفت: استان خوزستان در زمینه راه علی‌رغم وجود بودجه سالانه در مقایسه با سایر استان‌ها بسیار عقب است. فرامند هاشمی زاده اظهار کرد: سالانه نزدیک به 50 میلیون تن بار در خوزستان جابجا می‌شود که در سطح ملی هستند و این مساله بیانگر آن است که استان خوزستان نقشی ملی دارد.

وی با بیان این‌که اربعین یک مسئله ملی است، افزود: تمام بار استقبال، پذیرایی، نگهداری و راهداری که برای یک زائر اربعین اتفاق می‌افتد، بر عهده استان خوزستان است و این مسایل می‌طلبد نگاه موجود به بحث راه‌های استان اصلاح شود.

معاون امور عمرانی استاندار خوزستان تصریح کرد: استان خوزستان در زمینه راه علی‌رغم وجود بودجه سالانه، در مقایسه با سایر استان‌ها بسیار عقب است.

هاشمی زاده در خصوص تغییر مدیریت راه و شهرسازی خوزستان عنوان کرد: پورسلان، مدیر کل جدید، از بدنه راه است و به همان صورتی که رحمانی، مدیرکل پیشین راه و شهرسازی خوزستان راه را طی کرد، امیدواریم با جوانی و طراوت و شناخت بسیار خوبی که پورسلان از همکاران خود در همه زمینه‌ها دارد، شاهد جهش دوباره‌ای را در راه و شهرسازی استان خوزستان باشیم.

وی ادامه داد: تنوع کار در حوزه راه و شهرسازی به دلیل وجود مقوله‌های بسیار متفاوت شهرسازی و راه و راهداری زیاد است و کار کردن در این حوزه را بسیار زمانبر و پیچیده کرده است اما امیدواریم با تدبیر نمایندگان استان و رهنمودهای دولت تحول در این حوزه را شاهد باشیم.

معاون امور عمرانی استاندار خوزستان با بیان این‌که در راه و شهرسازی، همواره نگاه غالب به راهداری بوده و در حق شهرسازی و مسکن گاهی ظلم شده است، اظهار کرد: باید در برنامه‌ریزی های آینده به این موضوعات توجه ویژه شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها