گروه رویدادها و اندیشه رادیو ایران در روز اربعین حسینی با دو ویژه برنامه «یک اربعین اندوه» و «برای همیشه» به راز ماندگاری ماجرا و فلسفه واقعه عاشورا می پردازد.
کد خبر: ۱۰۹۱۵۱۹
یک اربعین اندوه در رادیو ایران

به گزارش جام جم آنلاین از شبکه رادیویی ایران، در «یک اربعین اندوه» آیتم «خوشا آنان» که چند قصه از قصه های ماندگار اربعین (حال و هوای بزرگان و ارتباطی خاصی که با این روز داشتند) در فواصل برنامه روایت خواهد شد.

«حدیث عشق» آیتمی با استناد به احادیث اهمیت اربعین یادآوری می شود.«تاریخ و چرایی مراسم اربعین» از آیتم های دیگر است.

«مسیر ناب» نیز آیتمی است که به معرفی خادمانی می پردازد که در مسیر راهپیمایی اربعین خدمت می کنند.

گزارش مردمی «اینبار تو بگو» و کارشناسی دکتر برمایی و حجت الاسلام میرلوحی پیرامون اینکه «مولفه های ماندگاری یک واقعه چه چیزهایی میتواند باشد و راز ماندگاری عاشورا چیست» ازدیگر بخش های این برنامه خواهد بود.

همچنین در این برنامه ضمن سوگواری و گرامیداشت اربعین حسینی(ع)، طی ارتباط هایی با مراکز استان ها مراسم روزاربعین در این استانها و همچنین حال و هوای عزاداران حسینی به سمع مخاطبان خواهد رسید.

«یک اربعین اندوه» ساعت 9:00 تا 10:30 صبح 18 آبان به تهیه کنندگی حسین معصومی و گویندگی مهدی طهماسبی و نویسندگی مهدی رسولی پخش می شود.

همچنین درهمین روز برنامه ترکیبی «برای همیشه» پخش خواهد شد.محوریت اصلی این برنامه باز تعریف کلام شریف «هل من ناصر ینصرنی» و ابعاد آن در زمان های مختلف و عصر حاضر است.

در آیتم های برنامه از افرادی صحبت می شود که در حوزه های مختلف به پاسداشت یاد حضرت سیدالشهدا و شهدای کربلا و فلسفه این قیام بزرگ مشغولند: افرادی همچون نویسندگان، برنامه سازان، آهنگسازان، مداحان، هیاتی ها و ....

گزارش مردمی با این موضوع که امروز برای یاری امام «یاری حق» دقیقا چه می کنیم؟ از دیگر بخش های این برنامه است.

«برای همیشه» به تهیه کنندگی حسین معصومی ازساعت 16 تا 16:50 از آنتن رادیو ایران پخش می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها