بررسی‌های کارشناسان پلیس راهور درباره واژگونی مرگبار اتوبوس ولوو در محور سوادکوه نشان می‌دهد سرعت بالای راننده و عمل نکردن ترمز باعث این تصادف شده است.
کد خبر: ۱۰۹۱۴۰۰

به گزارش جام‌جم، سردار محمدحسین حمیدی، رئیس پلیس راه راهور ناجا گفت: این اتوبوس ساعت 18 و 51 دقیقه یکشنبه در محور سوادکوه محدوده پیچ دو گل به دلایلی نامعلوم از کنترل راننده خارج شد و حدود یک کیلومتر را بدون ترمز طی کرد. پس از برخورد با سواری هیوندا با دیواره مسیر برخورد کرد و واژگون شد. در این تصادف 13 نفر کشته و 18 نفر دیگر مجروح شدند. برابر اطلاعات سامانه سپهتن پلیس راه، سرعت اتوبوس در لحظه برخورد 109 کیلومتر در ساعت بوده که این سرعت بیش از سرعت مجاز در محل حادثه بوده است. این امر نشان می‌دهد به دلیل سرعت زیاد کنترل اتوبوس از دست راننده خارج شده است. براساس گزارش سامانه سپهتن پلیس راه، ساعت رانندگی راننده اتوبوس که زنده است مجاز بوده و صورت وضعیت مسافر آن نیز مشکل نداشته است. اتوبوس ولوو متعلق به تعاونی سیر و سفر با 30 مسافر از تهران به سمت گنبد درحال حرکت بود که دچار حادثه شد.

این درحالی است که پزشکی قانونی استان مازندران پس از بررسی قطعات و اعضای اجساد قربانیان حادثه واژگونی اتوبوس محور سوادکوه در پزشکی قانونی شهرستان ساری، هویت 11 نفر از آنها را شناسایی کرد.

1ـ قربان توسن (65 ساله) 2ـ حاجی آشور طاغن نافعی (73 ساله)

3ـ محمد پاکروان (31ساله) 4ـ طاهره بی‌نظیر (28 ساله)

5ـ ستیلا پاکروان (2 ساله) 6ـ حمیدرضا حسینی (49 ساله)

7ـ‌ زهرا ایمانی (42 ساله) 8ـ علی‌اکبر دری‌شاهی (37 ساله)

9ـ غزوان خضیر عباس (تبعه عراق) 10ـ حسین ادیبی (61 ساله)

11ـ محمدامین ادیبی (21 ساله) 12- ثمین خوش‌نیت (2 ساله)

13- سمیه خوش‌نیت (4 ساله)

همچنین معلوم شده است که دو نفر از قربانیان به نام‌های قربان توسن و آشور طاغن نافعی از پیشکسوتان و چهره‌های نام‌آشنای والیبال شهر گنبد هستند که پس از جلسه ناظران فدراسیون والیبال در تهران، در راه بازگشت بودند که در این تصادف کشته شده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها