بهزیستی در جمع‌آوری معتادان متجاهر تنها ماند

رئیس مرکز توسعه و پیشگیری سازمان بهزیستی از کم‌کاری سایر دستگاه‌های ذی‌ربط و تنها ماندن بهزیستی در حوزه جمع‌آوری معتادان متجاهر ابراز نگرانی کرد.
کد خبر: ۱۰۹۰۵۳۳

به گزارش مهر، فرید براتی‌سده ‌افزود: در بحث جمع‌آوری معتادان، از آغاز کار در دبیرخانه ستاد مبارزه با موادمخدر دستگاه‌های مختلف، وظایفی را برعهده گرفتند که اجرای این طرح نیز برعهده بهزیستی قرار گرفت و قرار بود همه دستگاه‌ها وظایف محول شده را اجرایی کنند، اما بعد از مدتی از اجرای این طرح اقداماتی که هم‌اکنون دستگاه‌هایی مانند وزارت بهداشت و نیروی انتظامی انجام می‌دهند، نشان می‌دهد که تمام آنها کار را به بهزیستی محول کرده‌اند که این موضوع نگران‌کننده است.

رئیس مرکز توسعه و پیشگیری سازمان بهزیستی بیان کرد: برخلاف تفاهم‌نامه با دبیرخانه ستاد مبارزه با مواد مخدر که تمامی وظایف در آن عنوان شده، اما به نظر می‌رسد دستگاه‌ها نظر دیگری دارند و با ورود بهزیستی به تعهداتشان عمل نمی‌کنند و حتی هزینه‌های طرح را نیز بر دوش بهزیستی می‌گذارند.

به گفته وی، وزارت بهداشت براساس تفاهم‌نامه مذکور قرار بود معتادان متجاهری را که دارای بیماری‌ای غیر از اعتیاد هستند، درمان و هزینه‌های آنها را تقبل کند، اما درحال حاضر وزارت بهداشت عنوان می‌کند که اجرای این طرح مصوبه هیات دولت می‌خواهد و هزینه‌های درمان را به بهزیستی نمی‌دهد، درحالی که این اعتبار برای سازمان در هیچ جای بودجه دیده نشده است.

وی به مراکز ماده 16 نگهداری معتادان متجاهر اشاره کرد و گفت: در هر مرکز 400 نفر نیرو می‌توان نگهداری کرد و قرار بود نیروی انتظامی براساس تفاهم‌نامه با ستاد، تأمین نیروی فیزیکی این مرکز را انجام دهد و در دو سه استان نیروی انتظامی، نیروهای خود را مستقر کرده و عنوان کرده که بهزیستی باید هزینه‌های آن را بدهد. درحالی که بودجه‌ای به این منظور به ما اختصاص داده نشده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها