نایب رییس شورای شهر تهران خواستار تحقیق و تفحص از کمیسیون ماده 100 شد

نایب رییس شورای شهر تهران خواستار تحقیق و تفحص شورا از کمیسیون ماده 100 و تخلفات مربوط به ساخت و سازها شد.
کد خبر: ۱۰۹۰۱۵

به گزارش ایسنا حسن بیادی در دویست و پنجاهمین جلسه شورای شهر تهران که به صورت علنی برگزار شد، افزود: این تحقیق و تفحص باید از سال 82 در شهرداری انجام میشد.
وی گفت: رای کمیسیون ماده 100 درباره ساخت و سازهای غیرمجاز هیچ گاه تغییرنمیکند؛ مگر این که حکم دیوان عدالت اداری را داشته باشد.
بیادی با اشاره به نمونهای از این تخلفات گفت: در پروندهای که اسنادش موجود است و برخی اعضای شورای شهر از آن اطلاع دارند، 136هزار متر تخلف در مورد ساخت و ساز یک شرکت خودروسازی صورت گرفته است.
وی افزود: این تخلف میلیاردی باید به کمیسیون ماده 100 ارجاع و در آنجا تصمیمگیری شود.
امیررضا واعظی آشتیانی خزانهدار شورای شهر نیز در تذکر دیگری نسبت به آنچه که «عملکرد خودسرانه شهرداری در زمینه تثبیت واحدهای تجاری» خواند، انتقاد کرد و گفت: شهرداری از سال 83 در این موضوع تخفیفاتی را در نظر گرفته که در سال اول شامل 50 درصد تخفیف بود و در سال بعد این تخفیف کاهش یافت اما تکلیف این موضوع در سال 85 هنوز مشخص نشده و به مردم فشار وارد میشود.
وی افزود: شهرداری باید برای این موضوع لایحه ارائه دهد و خودسرانه برخورد نکند.
واعظی آشتیانی تصریح کرد: من رسما اعلام می کنم که شهرداری در این زمینه با دریافت هزینههای مختلف برای تثبیت واحدهای تجاری تخلف کرده است.
خزانهدار شورای شهر تهران در ادامه به مصاحبه معاون مالی شهردار با رسانهها و افزایش 80 درصدی درآمد شهرداری اشاره کرد و گفت: این رشد درآمد از کجا آمده است؛
وی گرانی نرخ تثبیت واحدهای تجاری را باعث گران شدن نرخ خدمات و کالا در شهر دانست و گفت: این موضوعات در اقتصاد شهر بسیار موثر است.
حسن زیاری، رییس کمیسیون توسعه و عمران شورای شهر نیز در ادامه اظهارات آشتیانی تصریح کرد: شهرداری موظف بود در مدت 15 روز لایحه تثبیت واحدهای تجاری را به شورا ارائه کند؛ ولی از آن تاریخ تا کنون 15 روز دیگر هم گذشته و لایحه به شورا ارائه نشده است.
وی همچنین به بخشنامه جدید شهرداری اشاره کرد و گفت: طبق این بخشنامه کمیسیونی در شهرداری شکل میگیرد که تخلفات ساختمانی، تغییر کاربری و... در آن بررسی میشود؛ در حالیکه این موضوع دقیقا مواردی است که باید در کمیسیون ماده 100 رسیدگی شود.
چمران نیز در این جلسه نسبت به آنچه که «عملکرد روزنامه همشهری در خصوص موضوع انتخاب شهردار توسط مردم» انتقاد کرد و گفت: این روزنامه که متعلق به شورا و شهرداری است نباید در برخی موارد یک سویه و یک طرفه عمل کند.
رییس شورای شهر تهران همچنین با اشاره به اعلام خبر تعطیلی 3هفتهای شورای شهر در برخی رسانهها توضیح داد: شورای شهر از 22 تا 30 به مدت یک هفته تعطیلی تابستانی داشت و عدم برگزاری جلسه علنی گذشته، به علت تعطیلی رسمی کشور بوده است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها