‌سرپرست استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: حق آبه زیست محیطی تالاب‌ها و رودخانه‌های چهارمحال و بختیاری رعایت شود.
کد خبر: ۱۰۸۹۸۸۹

‌به گزارش ایسنا‌،‌ گودرز امیری در شورای حفاظت کیفی زاینده رود اظهار کرد: کاهش تخصیص آب به میزان کسری آب یکی از اصول قانون توزیع عادلانه آب بوده که باید میزان برداشت از یک حوضه آبی با آورد آن مشخص باشد.

امیری به شناسایی نقاط در معرض فرسایش رودخانه‌ای استان اشاره و تصریح کرد: این طرح نزدیک به 21 میلیارد و 400 میلیون اعتبار نیاز دارد.

وی افزود: آورد تالاب چغاخور در سال گذشته به طور متوسط 23 میلیون مترمکعب بوده که در امسال با کاهش 85 درصدی به 5.5 میلیون متر مکعب رسیده است.سرپرست استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: برای حفظ تالاب‌ها و رودخانه‌ها باید حق آبه زیست محیطی آنها به همراه برنامه زمانبندی و میزان برداشت مشخص شود.

وی تصریح کرد: در نقاطی که مجوز برداشت آب صادر شده و الگوی کشت مطابق اهداف و سیاست‌های جهادکشاورزی باشد، با ارائه گواهی از شرکت آب منطقه‌ای ادامه کار آنها بلا‌مانع است.

سرپرست استانداری چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: نقشه پهنه‌بندی سیلاب زاینده‌رود پس از تأیید باید در اختیار دستگاه‌های ذیربط قرار داده شود و از طریق رسانه‌ها به مردم اطلاع رسانی شود.

وی با اشاره به تعیین تکلیف وضعیت پیشرفت طرح "بنیان انرژی مهرگان"ظرف یک هفته آینده، تصریح کرد: در صورتی که این طرح تعیین تکلیف نشود با مدیران و کارشناسانی که پیگیر این مساله بوده‌اند برخورد می‌شود.امیری گفت: طرح جمع‌آوری فاضلاب طرح‌های گردشگری حاشیه رودخانه زاینده رود باید تا پایان آبان ماه توسط سرمایه‌گذاران تهیه و به دستگاه‌های اجرایی ارائه شود.سرپرست استانداری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه بخشی از اعتبارات مدیریت بحران به ساحل‌سازی رودخانه‌ها اختصاص یافته است، خاطرنشان کرد: شرکت آب منطقه‌ای باید اولویت‌بندی و برنامه زمانبندی اجرای این کار را به مدیریت بحران استان ارائه دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها