24 تا 30 مهرماه مهلت ثبت نام داوطلبان کاندیداتوری انتخابات شوراها

وزارت کشور با صدور اطلاعیه در خصوص برگزاری سومین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و عشایر کوچ رو، زمان ثبت نام و شرایط لازم برای کاندیداتوری در این انتخابات را اعلام کرد.
کد خبر: ۱۰۸۹۸۲

به گزارش روابط عمومی وزارت کشور متن اطلاعیه وزارت کشور به این شرح است:
به آگاهی هم میهنان عزیز میرساند، براساس مصوبه مجلس محترم شورای اسلامی،سومین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر ، روستا و عشایر کوچ رو همزمان با انتخابات چهارمین دوره مجلس خبرگان رهبری در سالجاری برگزار و روز جمعه بیست و چهارم آذر ماه سال 1385 اخذ رای به عمل خواهد آمد و ثبت نام از داوطلبان از روز 24 مهر تا پایان روز 30 مهر به مدت 7 روز در ساعات اداری ادامه خواهد داشت.
با توجه به مفاد ماده 26 قانون تشکیلات ، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران ، داوطلبان عضویت در شورای شهرهای تا یک میلیون نفر جمعیت باید دارای حداقل مدرک دیپلم یا معادل آن و برای شورای شهرهای بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارای مدرک فوق دیپلم یا معادل آن و برای شورای روستا و تیرههای عشایر کوچ رو دارای حداقل سواد خواندن و نوشتن بوده و هنگام ثبت نام نیز سن آنان 25 سال تمام باشد. همچنین کسانی که به عضویت شوراها انتخاب میشوند ، باید در محدوده حوزه خود سکونت اختیار نمایند.
آن دسته از داوطلبان عضویت در شوراها که مشمول مندرجات ماده 28 قانون و به شرح ذیل قرار میگیرند میبایست قبل از ثبت نام از سمت خود استعفا نموده و به هیچ وجه در آن پست شاغل نباشند.
ماده 28- اشخاص زیر به واسطه مقام و شغل خود از دواطلب شدن برای شورای اسلامی به ترتیب ذیل محرومند:
1- رئیس جمهور و مشاورین و معاونین وی، معاونین و مشاورین آنان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای نگهبان، رئیس قوه قضائیه و معاونین و مشاورین وی، رئیس دیوان عالی کشور، دادستان کل کشور و معاونین و مشاورین آنان، رئیس دیوان عدالت اداری، رئیس سازمان بازرسی کل کشور، شاغلین نیروهای مسلح، رؤسای سازمانها و ادارات عقیدتی سیاسی نیروهای مسلح، رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و معاونین وی، روسای سرپرستان سازمانهای دولتی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، روسای کل و مدیران عامل بانکها، رئیس جمعیت هلال احمر و معاونین وی، رئیس بنیاد مستضعفان، سرپرست بنیاد شهید، سرپرست بنیاد مسکن، سرپرست کمیته امداد امام، روسای سازمانها، مدیران عامل شرکتها دولتی (مانند شرکت مخابرات، دخانیات و ...) سرپرست نهضت سواد آموزی، رئیس سازمان نظام پزشکی ایران، مدیران کل تشکیلات ستادی وزارتخانهها و سازمانها و ادارات دولتی و سایر روسا، مدیران و سرپرستانی که حوزه مسئولیت آنان به کل کشور تسری دارد، از عضویت در شوراهای اسلامی سراسر کشور محرومند مگر آنکه قبل از ثبت نام از سمت خود استعفا نموده و به هیچ وجه در آن پست شغال نباشند.
2- استانداران و معاونین و مشاورین آنان، بخشداران، مدیران کل ادارات استانداری، مدیران کل، سرپرستان ادارات کل، معاونین ادارات کل، دادستانها، دادیارها، بازپرسها، قضات، روسای دانشگاهها، روسای بانکها، روسا، سرپرستان و معاونین سازمانها و شرکتهای دولتی و نهادها و موسسات دولتی و یا وابسته به دولت که از بودجه عمومی به هر مقدار استفاده مینمایند و سایر رؤسای مدیران و سرپرستان استان، شهرستان و بخش به ترتیب از عضویت در شوراهای اسلامی واقع در محدوده استان، شهرستان و بخش محرومند، مگر آنکه قبل از ثبت نام از سمت خود استعفا نموده و به هیچ وجه در آن پست شاغل نباشند.
3- شهرداران و مدیران مناطق و مؤسسات و شرکتهای وابسته و شاغلین در شهرداری و مؤسسات و شرکتهای وابسته به آن از عضویت در شورای اسلامی شهر محل خدمت محرومند، مگر آنکه قبل از ثبت نام از سمت خود استعفا نموده و به هیچ وجه در آن پشت شاغل نباشند.
مضافا9 هیچ یک از داوطلبان عضویت در شورا نمیتوانند همزمان در بیش از یک حوزه انتخابیه به عنوان داوطلب عضویت در شوراها ثبت نام نمایند، در غیر این صورت اسم آن از فهرست داوطلبان حذف و از آن تاریخ به مدت چهار سال از داوطلب شدن در انتخاب شوراها محروم میگردند.
داوطلبان به هنگام مراجعه برای ثبت نام موظفند اصل شناسنامه عکس دار، دو نسخه تصویر همه صفحههای شناسنامه، اصل و تصویر کارت پایان خدمت یا مدرکی دال بر مشخص بودن وضعیت خدمت وظیفه عمومی و چهار قطعه عکس جدید 43 همراه داشته باشند و به مسئولان مربوطه ارائه نمایند. همچنین محل مراجعه داوطلبان برای ثبت نام در انتخابات شوراهای شهر، فرمانداری و در انتخابات شورای اسلامی روستا و تیره عشایر کوچ رو، بخشداری ذیربط میباشد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها