رییس جمهور در دیدار اعضای شورای اسلامی شهر تهران:

در مورد عضو زرتشتی شورای شهر یزد، بر مبنای قانون عمل شود

توضیحات کدخدایی درباره ماجرای عضو زرتشتی شورای شهر یزد

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سوالی درباره موضع شورای نگهبان درباره آخرین وضعیت عضو زرتشتی شورای شهر یزد و تکلیف وی گفت: تکلیف همیشه اجرای قانون است. فقهای شورای نگهبان معمولا درباره مواردی که خلاف شرع تشخیص دهند، اعلام نظر می‌کنند.
کد خبر: ۱۰۸۸۸۲۹

به گزارش فارس، وی افزود: قبل از انتخابات ریاست جمهوری و شوراها توسط فقهای شورای نگهبان این عضویت خلاف شرع تشخیص داده شد و به رئیس‌جمهور گفتیم و رئیس‌جمهور هم به وزیر کشور دستور اجرا داد و به رئیس مجلس هم گفته شد و در روزنامه‌های رسمی هم منتشر شد و نهایتا لازم‌الاجراست. کدخدایی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: قانون بانکداری اسلامی از نظر شرعی ایرادی نداشته است، از این‌رو مورد تائید ماست و اگر اشکالی در اجرای آن است، باید برطرف شود.

دیوان عدالت اداری از شورای نگهبان استعلام می‌کند

آیت‌الله آملی‌لاریجانی، رئیس قوه قضاییه هم دیروز در سخنان خود در جلسه مسئولان عالی قضایی به برخی مباحث که اخیرا درباره شورای نگهبان مطرح شده است، اشاره کرد و با بیان این‌که در مورد خلاف شرع، فقهای شورای نگهبان می‌توانند با رعایت مصلحت، تشخیص شرعی بودن یا نبودن قانون یا مصوبه‌ای را بدهند، گفت: در مورد تشخیص موارد خلاف شرع نیز طبق قانون و رویه‌ای که از گذشته نیز وجود داشته، شورای نگهبان مرجع تشخیص است و دیوان عدالت اداری از این شورا استعلام می‌کند. رئیس قوه قضاییه تأکید کرد: براین مبنا رسیدگی دستگاه قضایی و دیوان عدالت اداری به هیچ عنوان ابتنا به اصلاح قانون ندارد.

پیشنهاد محسن رضایی

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام هم در فضای مجازی نوشت: اگر مجلس و شورای نگهبان نتوانند مساله سپنتا نیکنام را حل کنند به این مجمع مراجعه کنند، حل می‌شود.

محسن رضایی در صفحه توییتر شخصی خود نوشت: نظام اسلامی بن‌بستی ندارد؛ مجمع تشخیص در صورت تشخیص مصلحت قادر است از تصمیم مجلس شورای اسلامی و شورای محترم نگهبان نیز عبور کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها