سارق حرفه‌ای با فریب زنان جوان همراه آنها به طلافروشی می‌رفت و با جاگذاشتن زنان در مغازه طلا سرقت می‌کرد. متهم پس از سرقت‌های سریالی در بازار تهران دستگیر شد.
کد خبر: ۱۰۸۷۹۲۸

به گزارش جام‌جم، تحقیقات برای دستگیری مرد تبهکار از مرداد امسال و با گزارش سرقت طلا به شیوه «کش‌روی» از طلافروشی در بازار تهران آغاز شد.

با حضور ماموران در محل سرقت و بررسی‌های اولیه مشخص شد مردی 40 ساله همراه خانمی جوان وارد مغازه طلافروشی شده و در حالی که زن جوان در مغازه بود، یک رشته دستبند به ارزش چهار میلیون و 500 هزار تومان را سرقت کرده و گریخته است.

صاحب طلافروشی به کارآگاهان گفت: داخل مغازه بودم که یک زن جوان همراه یک آقا، حدود ساعت 5‌ بعدازظهر وارد مغازه شدند. آنها پس از ورود به مغازه درخواست یک دستبند یا گردنبند به ارزش تقریبی
چهار میلیون و 500 هزار تومان کردند و من نیز دستبند و گردنبندها را مقابل آنها گذاشتم. زمانی که مشغول وزن کردن یکی از دستبندها بودم، مرد 40 ساله در یک لحظه با یکی از دستبندهایی که در دست داشت، از مغازه خارج شد و به پشت ویترین رفت و ناپدید شد تا آن زمان فکر می‌کردم آنها، زن و شوهر هستند که ناگهان این خانم مدعی شد: «من آن آقا را نمی‌شناسم»، من هم گفتم: «مگر می‌شود؛ شما با هم وارد مغازه شدید؛ حالا می‌گویید نمی‌شناسم.»

زن جوان که به عنوان متهم دستگیر و به پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شده بود، به کارآگاهان گفت: برای فروش دستبند و انگشترهای خود به بازار بزرگ رفته بودم. مردی با التماس و اصرار و قسم خوردن مرا راضی کرد برای خرید طلا برای مادرش که مدعی بود پیر و ناتوان است و امکان خروج از خانه را ندارد، او را همراهی کنم. با یکدیگر به مغازه طلافروشی رفتیم. از مغازه‌دار درخواست دستبند کرد که فروشنده نیز چهار عدد دستبند را با قیمت‌های متفاوت به او داد. هنگامی که مرد طلافروش مشغول وزن کردن دستبندها بود، او یکی از دستبندها را برداشت و گریخت.

همزمان با رسیدگی به پرونده، وقوع سرقت‌های مشابه دیگری در محدوده بازار تهران به پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ اعلام شد که در تمامی آنها فردی حدود 40 ساله با حیله و ترفند، همراه خانم‌های جوان به مغازه‌های طلافروشی مراجعه و در آنجا اقدام به سرقت طلا از چند مغازه کرده بود.

یکی از خانم‌ها که فریب متهم پرونده را خورده بود به کارآگاهان گفت: در ناصرخسرو قصد خرید سرویس آشپرخانه را داشتم که مرد ناشناسی به من مراجعه کرد و خواهش و التماس کرد که مادرش بتازگی از سفر زیارتی برگشته و می‌خواهد برایش طلا بخرد. آن‌قدر التماس کرد که قبول کردم و با یکدیگر وارد یک مغازه طلافروشی شدیم؛ یک خانم هم به‌عنوان مشتری در داخل مغازه حضور داشت. متهم یک دستبند برداشت؛ نفهمیدم دستبند را کی برداشت و ناپدید شد. فکر کردم پشت ویترین رفته، اما آنجا نبود. زمانی که متوجه غیبتش شدم، خودم اولین نفری بودم که موضوع را به طلافروش اطلاع دادم. این شخص ماهرانه مرا فریب داد و حالا بدون هیچ‌گونه گناهی گرفتار شدم.

با توجه به شیوه و شگرد متهم در فریب زنان و سرقت از مغازه‌های طلافروشی بازار تهران، کارآگاهان با کمک دوربین‌های مداربسته و بازبینی تصاویر زمان سرقت‌ها موفق به شناسایی تصویر متهم شدند.

با شناسایی دقیق تصویر متهم ازسوی مالباختگان و همچنین زنان جوانی که فریب او را خورده بودند، عکس متهم برای شناسایی در اختیار کسبه بازار تهران بویژه بازار طلا قرار گرفت تا در صورت مشاهده وی، بلافاصله موضوع را به کارآگاهان اطلاع دهند.

سرانجام چهارم آبان کارآگاهان دریافتند متهم به همان شیوه و شگرد قصد سرقت از یک مغازه طلافروشی در پاساژ خرداد را دارد که توسط طلافروشی شناسایی شده است. ماموران سریع راهی مغازه شده و مرد سارق را دستگیر کردند.

متهم در همان اعترافات اولیه به فریب زنان در سوء‌استفاده از آنها برای سرقت‌هایش از مغازه‌های طلافروشی اعتراف کرد و گفت: زنان هیچ دخالتی در سرقت‌های او نداشته‌اند.

سرهنگ کارآگاه شمس‌الدین میرزکی، رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران با اعلام این خبر افزود: در ادامه رسیدگی به پرونده و با توجه به شیوه و شگرد متهم در فریب زنان جوان و انجام سرقت از مغازه‌های طلافروشی سطح شهر تهران بویژه در محدوده بازار تهران و برای شناسایی دیگر شکات و مالباختگان احتمالی، عکس متهم بدون پوشش به خواست قاضی پرونده منتشر می‌شود. از شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصویر متهم شدند دعوت می‌شود برای پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ در میدان پانزدهم خرداد، جنب کلانتری113 بازار مراجعه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها