جاده پرتردد ساحلی بوشهر به دیر از سال گذشته تاکنون بیش از160مجروح و 7 کشته داشته است

دوربین‌های سرعت‌سنج ناجی رانندگان بوشهری

تراژدی مرگبار به دلیل حوادث رانندگی در جاده‌های استان بوشهر پایانی ندارد؛ پس از وقوع حوادث خونبار در جاده‌های شمال استان بوشهر در محور گناوه به دیلم، این بار هیولای مرگ از جاده‌های جنوب استان یعنی محور بوشهر به دیر سر برآورده است.
کد خبر: ۱۰۸۷۶۹۷
دوربین‌های سرعت‌سنج ناجی رانندگان بوشهری

به گزارش جام‌جم، بنابر اعلام مرکز فوریت‌های پزشکی استان بوشهر، در سال گذشته حدود یکصد نفر در جاده ساحلی بوشهر به دیر به دلیل تصادف مجروح شده‌اند که از این میان سه نفر به کام مرگ فرورفته‌اند. این درحالی است که در شش‌ماهه اول امسال نیز در این جاده 63 نفر مصدوم و چهار نفر قربانی حوادث رانندگی شده‌اند.

در تازه‌ترین مورد از این حوادث که هفته گذشته رخ داد، در اثر برخورد موتورسیکلت با خودروی سواری، یک زن از اهالی روستای الُی کشته شد؛ موضوعی که موجب ازدحام اهالی روستاهای اْلی شمالی، اْلی جنوبی و جبرانی و بستن این جاده در حدفاصل پتروشیمی متانول کاوه، به سمت دیر شد.

یکی از رانندگانی که در مسیر ساحلی دیر ـ بوشهر مشغول به کار است، در این‌باره به جام‌جم می‌گوید: این جاده به دلیل تردد خودروهای سواری و سنگین مربوط به شرکت‌ها و صنایع نفت و گاز عسلویه و همچنین خودروهای ترانزیت کالا از بنادر مرکز و جنوب استان بار ترافیکی زیادی دارد و به‌رغم این‌که نقش کلیدی و تاثیر‌گذاری در ایجاد ارتباط بین مرکز استان با مناطق و بنادر جنوبی دارد، اما سال‌هاست عملیات دوبانده کردن آن نیمه‌کاره به حال خود رها شده است.

علی کرم کرایی می‌افزاید: افزایش روزافزون حرکت خودروهای شوتی (خودروهای حامل کالاهای قاچاق) که با سرعت‌های غیرمجاز در عرض کم این جاده دیوانه‌وار می‌رانند باعث وقوع حوادث مرگبار زیادی شده و جان افراد زیادی را به خطر انداخته است، به طوری که این جاده نزد مردم منطقه به جاده مرگ مشهور شده است.

متوقف بود اما قول می‌دهیم!

در همین حال معاون عمرانی و برنامه‌ریزی فرماندار دیر در گفت‌وگو با جام‌جم با بیان این‌که به دلیل کمبود اعتبارات دولتی، تعریض جاده دیر به بردخون حدفاصل متانول کاوه تا امامزاده ابوالقاسم(ع) به طول هفت کیلومتر از محل اعتبارات وزارت نفت در دستور کار قرار دارد، می‌گوید: این موضوع که دلیل جان باختن یکی از افراد حادثه جمعه شب گذشته به دلیل عملیات کارگاهی تعریض جاده است، واقعیت نداشته و به تصادف ارتباطی ندارد، چراکه بنابر گزارش پلیس راهور، سرعت غیرمجاز طرفین موجب بروز حادثه شده است.

علی یزدان‌شناس ادامه می‌دهد: پس از جلسه اخیر در شورای ترافیک شهرستان دیر که با حضوردستگاه‌های اجرایی و مرتبط برگزار شد، مصوب گردید تا دوربین‌های سرعت‌سنج‌ ـ که قبلا خریداری شده بود ـ در اسرع وقت نصب شوند و با نصب علائم راهنمایی و رانندگی بخصوص در ورودی روستاهای همجوار ضریب ایمنی جاده را ارتقا بدهیم، ضمن این‌که انتظار داریم تا مردم و رانندگان هم نسبت به رعایت قوانین و مقررات، دقت کافی داشته باشند.

وی اضافه می‌کند: با پیگیری‌های انجام شده شرکت متانول کاوه موظف شد با تامین اعتبار لازم نسبت به احداث باند دوم جاده ساحلی دیر به بردخون که محل تردد کارکنان و وسایل نقلیه این شرکت هم است، اقدام کند. بر همین اساس عملیات اجرایی آن توسط پیمانکار زیر نظر مشاور و ناظر طرح از تیر امسال آغاز شد که البته در یک ماه گذشته بنا به دلایل فنی عملا کار متوقف بود، ولی درحال حاضر با انجام زیرسازی و ساخت 17 دهنه پل، کار از پیشرفت خوبی برخوردار است که امیدواریم بنابر قولی که مسئولان شرکت داده‌اند، این مهم درنهایت تا دو ماه آینده به پایان برسد.

برای بخشی از کارپول داریم!

این مقام مسئول با تاکید بر این‌که این خواسته بحق اهالی و مردم روستاهای همجوار را برای تسریع در اتمام این پروژه بجد پیگیر هستیم، اضافه می‌کند: تعهدات شرکت متانول تا مرحله اتمام زیرسازی است و برای آسفالت آن باید راه و شهرسازی شهرستان اقدام کند، ولی متاسفانه تاکنون تخصیص اعتبار آن محقق نشده است که انتظار داریم از محل اعتبارات ملی یا کمک وزارت نفت اعتبار لازم تخصیص پیدا کند تا به قول معروف جاده مرگ به سرانجام برسد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان نیز دراین باره می‌گوید: محور بوشهر به دیر در 14 قطعه تعریف شده است که بتازگی وزارت نفت 56 میلیارد تومان برای تکمیل آن اختصاص داده و عملیات اجرایی آن ادامه دارد.

فرزاد رستمی اضافه می‌کند: درحال حاضر پیگیر آسفالت قطعات 10ـ11ـ12ـ13 از سمت بوشهر به طول 52 کیلومتر هستیم که شش کیلومتر از قطعه 13 آسفالت شده است.

وی گفت: عملیات خاکبرداری قطعات 10 و 11 درحال انجام است و برای قطعه 12 نیز در حال تکمیل ابنیه فنی هستیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان گفت: به منظور عملیات اجرایی خروجی دیر به روستای جبرانی هم ابتدا نیاز به تعریض مسیر خروجی دیر به بوشهر است که عملیات زیرسازی آن در حال اجراست و بزودی روسازی آن هم انجام می‌شود.

علیرضا برازجانی

جام‌جم بوشهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها