رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات کشور گفت: عملیات بین‌المللی پانجیا 10 با شرکت پلیس کشورهای مختلف در سراسر دنیا انجام و با دستگیری ده‌ها متهم، هزاران قلم داروی قاچاق و تقلبی به ارزش51 میلیون دلار کشف شد.
کد خبر: ۱۰۸۵۵۹۲

سردار کمال هادیانفر با بیان این‌که عملیات پانجیا که هر ساله توسط پلیس کشورهای مختلف دنیا و با هدف جلوگیری از فروش اینترنتی داروهای قاچاق، تقلبی و غیراستاندارد صورت می‌گیرد، افزود: امسال عملیات پانجیا با مشارکت 123 کشور و با عنوان پانجیا 10 انجام شد که پلیس فتای ناجا نیز در آن حضور جدی داشت. وی با بیان این‌که فروش اینترنتی دارو‌های قاچاق، غیرمجاز و تقلبی آنلاین یکی از جرایم مهم در جهان است، گفت: از این رو طرح مبارزه با داروهای غیرمجاز و تقلبی از سال 2008 به صورت پلیس جهانی با هماهنگی سازمان اینترپل در قالب طرح «پانجیا» انجام می‌شود و در شهریور امسال نیز طرح پانجیا 10 با مشارکت 123 کشور عضو سازمان اینترپل از جمله پلیس سایبری جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با فروش داروهای تقلبی و غیرمجاز در فضای سایبر انجام شد.

رئیس‌پلیس فتا درباره ابعاد بین‌المللی این عملیات گفت: بخش اعظم این عملیات تمرکز بر فروش داروهای مخدر از طریق اینترنت بود که به انسداد 3500 وبسایت فروش و تبلیغ مواد دارویی جعلی و غیرمجاز منجر شد. در این عملیات 715هزار بسته دارویی در سراسر جهان بررسی و تفتیش شد که به دستگیری 400 نفر در سراسر جهان و توقیف داروهای تقلبی و غیرمجاز به ارزش 51 میلیون دلار انجامید.

سردار هادیانفر ادامه داد: پلیس فتا نیز همگام با پلیس سایر کشورها در این عملیات جهانی مشارکت کرد و 122 وب‌سایت را مورد پی‌جویی قرار داد بیش از 380هزار قلم دارو و تجهیزات پزشکی کشف و توقیف گردید که در این رابطه 120 نفر شناسایی، دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند. به گفته وی، ارزش ریالی داروها و تجهیزات پزشکی جعلی و غیرقانونی کشف شده توسط پلیس فتا بالغ بر 26 میلیارد ریال بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها