با هفت برد از 8 بازی و به ثمر رساندن 29 گل، منچستر سیتی با هدایت پپ گواردیولا این روزها صدرنشین لیگ برتر جزیره است و در لیگ قهرمانان اروپا هم از سه بازی انجام شده 9 امتیاز ممکن را به دست آورده است. گرچه کوین دی‌بروین بلژیکی در هفته‌های اخیر به تکیه‌گاه اصلی من‌سیتی تبدیل شده است، اما نمی‌توان براحتی از نقش تاثیرگذار گابریل خسوس برزیلی گذشت.
کد خبر: ۱۰۸۵۰۸۳

این بازیکن جوان با به ثمر رساندن 6 گل در بازی‌های انجام شده لیگ جزیره، از لحاظ تعداد گل زده در کنار بازیکنانی همچون آلوارو موراتا از چلسی، هری کین از تاتنهام و آگوئرو و رحیم استرلینگ از من‌سیتی قرار گرفته است. تنها روملو لوکاکو، مهاجم منچستر یونایتد است که با هفت گل بالاتر از بقیه قرار گرفته است. البته آمار و ارقام نشان می‌دهد خسوس برزیلی از لوکاکو بلژیکی در ثمر ایجاد خطر روی دروازه حریفان خطرناک‌تر است. با احتساب این تعداد گل در بازی‌های انجام شده، می‌‌توان اینگونه نتیجه‌گیری کرد که خسوس هر 80 دقیقه در لیگ برتر گلزنی کرده است که این آمار برای لوکاکو هر 102 دقیقه یک گل بوده است. به عبارت دیگر 31 درصد از تلاش‌های خسوس منجر به گل شده که لوکاکو در این مورد آمار 21 درصد را از خود بر جای گذاشته است.

از سوی دیگر، خسوس در 480 دقیقه‌ای که برای آبی‌های شهر منچستر به میدان رفته، 19 شوت داخل چارچوب دروازه حریفان داشته و این یعنی دقت شوت‌های او 62 درصد بوده است. همچنین در 20 بازی که خسوس از ابتدا در ترکیب من‌سیتی بوده در به ثمر رساندن 21 گل تیم خود تاثیر مستقیم داشته به طوری که 15 گل زده و 6 پاس گل نیز به هم تیمی‌هایش داده است. او همچنین در 15 بازی که از ابتدا در ترکیب بوده 13 گل برای تیمش به ثمر رسانده که پس از میک کویئن و اندی کول، در این زمینه در تاریخ لیگ انگلیس در جایگاه سوم قرار گرفته است. یکی دیگر از رکوردهای خسوس در من‌سیتی به ثبت رساندن 19‌بازی بدون شکست متوالی بوده است. این مهاجم 20 ساله در ترکیب تیم ملی برزیل نیز عملکرد درخشانی داشته و در 10 بازی صورت گرفته، هفت گل را وارد دروازه حریفان کرده است.

البته به زعم بسیاری از کارشناسان موفقیت و درخشش بازیکنی همچون خسوس را باید مرهون سیستم و ترکیبی دانست که گواردیولا امسال برای تیمش تعریف کرده است. یکی از دلایل بازی‌های فوق‌العاده خسوس، وجود دو هافبک بازیساز همچون کوین دیبروین و دیوید سیلوا است که فرصت‌های گلزنی فراوانی برای او ، آگوئرو و استرلینگ به وجود می‌آورند. یکی از فاکتورهای مهم در تیم‌های تحت هدایت گواردیولا داشتن ضریب بالای پاس‌های دقیق است. من‌سیتی نیز تا اینجای کار 89 درصد پاس دقیق از خود بر جای گذاشته که از بقیه تیم‌های جزیره بالاتر است. این تیم در دادن پاس‌های کوتاه و پاس‌های بلند نیز رکورددار است. شاگردان گواردیولا تاکنون 93 درصد پاس کوتاه و شش درصد پاس بلند داشته‌اند که هیچ تیمی هنوز به این رکورد نرسیده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها