رئیس پلیس تهران از بازداشت شش عضو یک باند جعل روادید و کشف صد هزار روادید جعلی عراق از آنها خبر دارد. به گزارش جام‌جم، سردارحسین رحیمی در این باره گفت: از چندی پیش گزارش‌هایی در دستور کار ماموران پلیس آگاهی پایتخت قرار گرفت که نشان می‌داد، افرادی با تشکیل یک باند، اقدام به جعل اسناد دولتی از جمله روادید می‌کنند.
کد خبر: ۱۰۸۳۵۰۲

وی افزود: بعد از تشکیل پرونده قضایی، تحقیقات برای شناسایی و دستگیری اعضای این باند آغاز شد تا این که چند روز پیش آخرین مخفیگاه اعضای این باند شناسایی و ماموران در عملیات‌های پلیسی موفق شدند شش مرد را در ارتباط با این پرونده بازداشت کنند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: تحقیقات نشان می‌داد که این متهمان اقدام به چاپ و فروش روادید جعلی کشور عراق می‌کردند. با اعتراف اعضای این باند به تهیه و فروش روادیدهای جعلی، تحقیقات از آنها در حالی ادامه داشت که معلوم شد این افراد کارهای جعل خود را در دو چاپخانه انجام می‌دادند.

رحیمی ادامه داد: با هماهنگی قضایی این دو چاپخانه که محل فعالیت اعضای این باند بود نیز شناسایی و با دستور قضایی هر دو مکان توقیف شد. از اعضای این باند حدود یکصد هزار روادید جعلی کشف شده است. برای شش متهم پرونده قرار قانونی صادر شده است. تحقیقات برای رازگشایی از دیگر جرایم آنها و نیز دستگیری دیگر مرتبطین این باند ادامه دارد.

بازداشت باندسارقان طلافروشی کیفی

فرمانده انتظامی تهران بزرگ همچنین درباره دستگیری هشت عضو باند سرقت از طلافروشان کیفی نیز گفت: از چندی پیش شکایت‌هایی از سوی طلافروشان کیفی در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت که نشان می‌داد، سارقان زورگیر، خریداران و فروشندگان طلا و مسکوکات را که از شهر‌های مختلف کشور به بازار تهران مراجعه کرده و طلاها و سنگ‌های قیمتی خریداری شده را با کیف جابه‌جا می‌کردند هدف سرقت قرار می‌دادند.

وی ادامه داد: تحقیقات برای دستگیری این سارقان ادامه داشت تا این که در جریان تحقیقات ماموران به سرنخ‌هایی دست یافتندکه نشان می‌داد، افرادی که به این سرقت‌ها دست زده‌اند از دزدان سابقه‌دار و حرفه‌ای بوده‌اند که بعد از آزادی از زندان، باندی را برای ارتکاب این سرقت‌ها تشکیل داده‌اند. همچنین معلوم شد سرکرده باند مردی به نام غلام بوده که یک دزد حرفه‌ای و سابقه‌دار است و سوابق متعدد کیفری دارد. سرانجام طی چند روز گذشته پس از شناسایی پاتوق‌های آنها، در عملیات‌های جداگانه پلیسی هشت عضو این باند دستگیر شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها