کره شمالی روز شنبه با یک موضعگیری شدید ـ که تارنمای هرالد از کره جنوبی به آن اشاره کرده است ـ تاکید کرد اگر تهدیدهای توییتری رئیس‌جمهور آمریکا ادامه یابد، پایگاه آندرسون این کشور در گوام را هدف قرار خواهد داد و شمشیر عدالت خود را به دست می‌گیرد و با موشک‌هایش، گوام آمریکا را هدف قرار خواهد داد. این کشور افزوده است ترامپ به طور جدی با توییت‌های خود، کره شمالی را تهدید می‌کند و دولت وی در حال فرستادن تسلیحات پیشرفته و هسته‌ای به این منطقه است.
کد خبر: ۱۰۸۳۰۴۳

توییت‌های اخیر ترامپ حاوی تهدید‌هایی است مبنی بر این که این کشور ممکن است از قوه قهریه برای خلع سلاح کره شمالی استفاده کند. خبرگزاری کره شمالی هم در پاسخ آورده است اگر این روند توییت‌نویسی با این تهدیدها ادامه یابد، این کشور هم برنامه حمله موشکی به گوام را بار دیگر برقرار خواهد کرد. خبرگزاری رسمی کره شمالی نیز در گزارش روز جمعه خود آورده است: اگر امپریالیست‌های آمریکایی و دست نشانده‌های کره‌ای آن آتش جنگ اتمی را علیه ما بیفروزند، ما نیز با آنها مقابله می‌کنیم. این خبرگزاری در این گزارش آورده است: آنها در صورت افروختن آتش جنگ علیه ما، دست کره شمالی را به سمت ماشه نزدیک‌تر می‌کنند تا ما دست به شدیدترین اقدامات مقابله‌ای بزنیم.

تنش‌ها در شبه جزیره کره در حالی است که رسانه‌های کره‌جنوبی می‌گویند کره‌شمالی در آستانه رزمایش دریایی مشترک آمریکا و کره‌جنوبی در حال آماده‌سازی آزمایش یک موشک بالستیک است. پایگاه روزنامه دونگا ایلبو به نقل از مقامات ارشد این کشور گزارش کرد، تصاویر ماهواره‌ای از کره‌شمالی نشان می‌‌دهد در منطقه‌ای در شمال شهر پیونگ‌یانگ چند موشک بالستیک روی لانچرها قرار گرفته و آماده شلیک هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها