وزیر دادگستری و سخنگوی قوه قضاییه بعد از ظهر چهارشنبه گفت: انشاالله به زودی با رای شعبه مجتمع قضایی شهید بهشتی ، روزنامه ایران بازگشایی میشود.
کد خبر: ۱۰۸۲۸۲

"جمال کریمی راد" در گفت وگو با خبرنگار حوزه قضایی ایرنا افزود: به نظر میرسد که رای شعبه مجتمع قضایی شهید بهشتی ، رای مثبت باشد و در واقع، اعتراض دبیرخانه هیات نظارت بر مطبوعات نسبت به قرار رفع توقیف روزنامه را رد کرده و قرار صادره مبنی بر بازگشایی (رفع توقیف) را تایید کند.
وی زمانی را برای اعلام رای این شعبه ، مشخص نکرد ، اما بار دیگر گفت که در مجموع به نظر میآید که رای دادگاه بر بازگشایی روزنامه ایران باشد.
روزنامه ایران، اوایل خرداد ماه امسال، در پی چاپ کاریکاتوری در صفحه طنز کودکان هفتهنامه "ایران جمعه"، با رای هیات نظارت بر مطبوعات، توقیف و پرونده آن به دادسرا ارسال شد.
پس از رسیدگی به این پرونده، دادستان تهران در نامهای خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به قرار صادره از سوی بازپرس رسیدگیکننده به پرونده، مقرر کرد که از روزنامه ایران رفع توقیف شود، اما این روزنامه به دلیل اعتراض دبیرخانه هیات نظارت بر مطبوعات به قرار صادره، تاکنون منتشر نشده است.
جلسه رسیدگی بهاعتراض دبیرخانه هیات نظارت بر مطبوعات به قرار "رفع توقیف" روزنامه ایران، که پیشتر از سوی بازپرس رسیدگیکننده به پرونده روزنامه ایران صادر شده بود، مردادماه گذشته در شعبه مجتمع قضایی شهید بهشتی و به ریاست قاضی "حسین محمدخانی" برگزار شد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها