نشست انعقاد تفاهمنامه همکاری‌های سه‌جانبه دفتر برنامه مشترک سازمان ملل متحد در زمینه ایدز (UN AIDS)، دفتر ارتقای سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و شرکت صوتی و تصویری سروش برای همکاری‌های مشترک در جهت ارتقای بهداشت و سلامت و کنترل بیماری ایدز، صبح یکشنبه 16 مهر در سالن کنفرانس شرکت صوتی و تصویری سروش برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۸۱۳۴۱

در این نشست، دکتر سیدمحمدرضا حسینی، مدیرعامل و رئیس هیات مدیره شرکت صوتی و تصویری سروش، با ابراز خرسندی از فضای همکاری موجود برای مقابله با ایدز، شرکت سروش را از پرظرفیت‌ترین نهادهای رسانه‌ای دانست که در زمینه خطرات ایدز و جلوگیری از گسترش آن به منظور دستیابی به اهداف وزارت بهداشت و سازمان ملل و کنترل مرگ و میر ناشی از ویروس اچ‌آی‌وی، همکاری می‌کند.

اهمیت مشارکت فرابخشی

دکتر فرداد درودی، مدیر کشوری برنامه مشترک سازمان ملل متحد نیز در این نشست با اشاره به این‌که ایدز بیماری‌ای است که درمان قطعی ندارد، تلاش رسانه‌ها برای آگاهی‌رسانی در مورد شیوه‌های سرایت ایدز را عامل مهمی برای کنترل گسترش این بیماری دانست.

وی گفت: به پایان رسیدن مقابله با ایدز در کشور بر سه محور استوار است؛ به صفر رساندن مرگ‌های ناشی از ایدز، به صفر رساندن موارد جدید ابتلا و به صفر رساندن تبعیض در ارائه خدمات.

وی افزود: ما فکر می‌کنیم برای رسیدن به این اهداف مشارکت فرابخشی نیاز است و یکی از مهم‌ترین این همکاری‌ها بحث اطلاع‌رسانی است. ما در آستانه روز جهانی ایدز در دهم آذر قرار داریم و پیش‌بینی می‌کنیم کمپینی با همکاری وزارت بهداشت برگزار خواهیم کرد و از هم‌اکنون دست شرکت سروش را به گرمی می‌فشاریم تا ما را در اجرای این کمپین یاری دهد.

مدیرعامل شرکت صوتی و تصویری سروش، جزئیاتی که این سه نهاد برای فعالیت مشترک مورد تفاهم قرار دادند را این گونه تشریح کرد: قرار شده است شرکت سروش با برنامه کشوری سازمان ملل متحد در زمینه مبارزه با ایدز همکاری کند تا به اهداف موردنظر در جهت به صفر رساندن مرگ و میر ناشی از این بیماری و نیز به صفر رساندن موارد ابتلای جدید برسیم. ما در شرکت سروش از طریق اطلاع‌رسانی در زمینه‌های فرهنگی و هنری و اطلاع‌رسانی و آموزش عمومی سهیم خواهد بود. در این زمینه طرح‌هایی برای تولید فیلم‌های سینمایی، سریال و برنامه‌های داستانی کوتاه و بلند در رادیو و تلویزیون آماده شده است که این طرح‌ها در کمیته مشترک سه‌جانبه ما بررسی خواهد شد. همین‌طور طرح‌هایی برای استفاده از ظرفیت پیام‌رسان سروش ـ که رابط بین مخاطبان و برنامه‌سازان و مدیران در شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی شده است و بیش از 5/1 میلیون عضو دارد ـ تهیه شده است.

عزم راسخ سروش

دکتر حسینی در پاسخ خبرنگار جام‌جم درخصوص این که آیا قرار است شرکت سروش به نمایندگی از رسانه ملی، متولی همکاری با دفتر مشترک سازمان ملل متحد در زمینه ایدز و همین‌طور دفتر ارتقای سلامت وزارت بهداشت درخصوص مقابله با گسترش ایدز شود، گفت: شبکه‌های مختلف رادیو و تلویزیون به فعالیت مستقل خود برای آگاه‌سازی عمومی درباره ایدز خواهند پرداخت. ایدز بیماری همه‌گیری است که در کشور ما نیز همچون دیگر کشورها رو به گسترش است. در این میان شرکت سروش با توجه به این که شرکت چابک و با تجربه‌ای است، بخشی از زنجیره اطلاع‌رسانی خواهد بود و در جریان این تفاهمنامه متعهد می‌شود تمرکز بیشتری برای اطلاع‌رسانی در زمینه مبارزه با ایدز انجام دهد.

تجربه موفق سریال پریا

دکتر شهرام رفیعی‌فر، سرپرست دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت نیز در پاسخ به این سوال جام‌جم که آیا در وزارت بهداشت در حال حاضر فیلم یا مجموعه تلویزیونی خاصی در همکاری با رسانه ملی در دست تهیه است یا خیر، گفت: ما بعد از تولید سریال پریا و تاثیر مثبتی که بر دریافت خدمات درمانی ایدز در جامعه داشت، قصد داریم فصل دوم سریال را با همکاری شبکه سه یا شرکت صوتی تصویری سروش در قالب یک کار سینمایی خانگی تولید کنیم. تحقیقات اولیه انجام شده و اکنون به‌دنبال سرمایه‌گذار مالی هستیم.

وی افزود: کار کمپین مهار همه‌گیری ایدز نیز برای روز جهانی ایدز آغاز خواهد شد و ان‌شاءالله صداوسیما و شرکت سروش هم به ما کمک می‌کنند. جمعی از هنرمندان محبوب تلویزیون و سینما، خوانندگان و ورزشکاران نامی کشور نیز در کمپین مهار همه‌گیری ایدز با ما همکاری می‌کنند که امیدواریم برای روز جهانی ایدز آماده شود.

نقش کلیدی رسانه ملی

مدیر کشوری برنامه مشترک سازمان ملل متحد در زمینه ایدز، در خصوص بازخوردهای برآمده از تجربه قبلی این دفتر در همکاری با رسانه ملی برای آگاهی‌رسانی پیرامون ایدز به جام‌جم گفت: رسانه ملی از ابتدای کار در ایران کنار ما بوده است. ما یکی از طولانی‌ترین برنامه‌های آگاهی‌رسانی را در سال 88 به مدت 5/7 ساعت برنامه تلویزیونی زنده در روز جهانی ایدز از طریق رسانه ملی داشتیم. شبکه‌های مختلف نیز به این حوزه می‌پردازند. بنابراین ما رسانه ملی را همکار استراتژیک خود در کشور می‌دانیم. اما حالا ما و وزارت بهداشت شرکت سروش را به عنوان یک همکار چالاک در زمینه‌های مختلف در کنار خود می‌دانیم. تولیدات شرکت سروش به صورت سریال‌های خانگی و بسیاری از محصولات دیگر می‌تواند ماندگاری بیشتری برای آگاهی‌رسانی عمومی داشته باشد. دکتر درودی در پایان یادآور شد: تا سال 2020 که پایان مهلت اجرای برنامه چهارم کشوری برای مقابله با ایدز است، زمان زیادی نداریم و باید به اهداف مشخصی برسیم و این بدون همکاری با رسانه ملی ممکن نیست.

کاظم کوکرم

دانش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها